مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به وجود ۲۰ خانه عالم در این شهرستان گفت: فعالیت این اماکن در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی سیاستگذاری شده است.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۶۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار  با فرماندار میامی باهدف بررسی برنامه‌های ماه مبارک رمضان این شهرستان در سال۹۷، ضمن اشاره به وجود ۲۰ خانه عالم در میامی، تأکید کرد: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی، رفع شبهات، برگزاری فرایض دینی، کمک به ارتقای معنوی روستاها و… در زمره اهداف تأسیس خانه‌های عالم و استقرار روحانی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در تأسیس خانه عالم روستایی در میامی نگاه ویژه‌ای به مقوله محرومیت شده است، افزود: میامی بافتی ۸۰ درصد روستایی و ۲۰ درصد شهری دارد که از این حیث در بین شهرستان‌های استان بی‌نظیر محسوب می‌شود لیکن نگاه ویژه به روستاهای این شهرستان یک ضرورت کلی و اساسی است.

خدمت‌رسانی به محرومان جامعه در اولویت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین خدمت‌رسانی به محرومان جامعه در روستاهای دورافتاده را رسالت معنوی روحانیون اعزامی این اداره کل دانست و تأکید کرد: ارتباط نزدیک روحانیان با مردم عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که این امر یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در اجرای طرح روحانیان مستقر است.

شکری همچنین بیان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز مردم روستاهای میامی این است که در کنار مطالبات اقتصادی و عمرانی مانند بیکاری، مسکن و … مقوله استقرار روحانی را نیز مطرح می‌کنند و این نشان می‌دهد که مردم روستاهای این شهرستان تا چه اندازه به مقوله معنویات و فرایض دینی‌شان اهمیت می‌دهند.

وی همچنین تأکید کرد: ساخت خانه‌های عالم و حضور یک روحانی در روستا برکات بسیاری به همراه دارد که تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی و شناساندن توطئه‌های دشمنان به نسل جوان یکی از این برکات است.

تکمیل پروژه خانه‌های عالم روستاهای کلاته اسد و کوهان میامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: اقامه نماز جماعت و مجالس وعظ، خطابه و مراسم مذهبی و ملی در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از رسالت‌های دیگر روحانیان مستقر و همچنین در زمره راهکارهای ارتقای سطح فکری و معنوی جوانان و جامعه روستانشین میامی محسوب می‌شود.

شکری در ادامه از تکمیل پروژه خانه‌های عالم روستاهای کلاته اسد و کوهان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: خانه عالم روستاهای پل ابریشم و کردآباد نیز در حال احداث بوده و به‌زودی شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

وی در پایان خواستار تعامل بیشتر مسئولان اجرایی میامی در راستای ترویج فرهنگ دینی و حمایت از برنامه‌های این حوزه شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها