نمایده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیر در تاریخ معاصر ایران است و ایشان میراث شهید مدرس، مشروطیت و تشیع است.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۰۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجفآبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی شامگاه گذشته در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، جمعی از عاشقان و دلسوخته‌گان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خمین با اشاره به برخی ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) گفت: ما در طول تاریخ اسلام شخصیت های بزرگی داشتیم اما امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیر در تاریخ معاصر است.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) میراث‌دار شهید مدرس، مشروطیت و تشیع است که با کسب تجربه از علمای بزرگ، توانست در طول چندین سال انقلاب و تحولی بزرگ در کشور به وجود آورد، انقلابی که از نوع جمهوری اسلامی و بر اساس مبانی دین اسلام بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام (ره) با شجاعت بسیاری که داشت، شاه را از کشور بیرون کرد و رژیم پهلوی را تغییر داد و بعد از بازگشت به کشور توانست، تحول بزرگی در زمینه های مختلف به وجود آورد که در این سال ها شاهد این تحولات بوده و هستیم.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس با رهبری و همت مردم به پیروزی رسید و در این جنگ هشت ساله، حضرت امام خمینی(ره) درس ایستادگی و آگاهی را به مردم آموختند.

وی افزود: در حال حاضر نیز شاهد توطئه های مختلف از سوی دشمنان و بدخواهان نظام هستیم و همان گونه که ملت ایران در جنگ تحمیلی در برابر دشمن با قدرت ایستادگی کردند، امروز نیز با تمام توان در برابر بدخواهان نظام می ایستند و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

نمایده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات مختلف( اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و ....) که در کشور وجود دارد، گفت: برای رفع کمبودها، توسعه علمی و فناوری، عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان و نیازمندان، حفظ انسجام و وحدت جهان اسلام و مقابه با آمریکا و صهیونیست، باید تمام همت و تلاش خود را به کار گرفته و دشمن اصلی را به جزئی بدل نکنیم، دشمن اصلی آمریکا است.

وی با اشاره به سلایق مختلف در کشور گفت: اختلاف سلیقه در بین گروه‌های جامعه وجود دارد اما این به معنای عداوت و دشمنی نیست، همه باهم در برابر دشمن متحد هستیم و باید با رأفت و مهربانی باهم رفتار کنیم و زبان همانند زبان پیروان پیامبر(ص) و نرم باشد و در برابر دشمن « اشداء علی الکفار » و با جدیت برخورد شود.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: با عزم و اراده می توان بر مشکلات اقتصادی نیز پیروز شد و در این امر، فرهنگ صرفه جویی در موارد مختلف را جدی بگیریم و مصارف غلط را کنار گذاشت، نظام بانکی و نقدینگی ها در جهت حمایت و رونق تولید باشد و اعطای وام های صوری که به اسم تولید گرفته شود اما در جهت تولید نباشد خلاف شرع است.

وی افزود: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از خام فروشی خودداری شود و ارزش افزوده در تولید ایجاد کرد و منابع به شکل قطره چکانی هزینه شود و به دنبال بلندپروازی و تجمل گرایی و اشرافی گری نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام (ره) درس جهاد آموخت و باید در جهاد علمی، اقتصادی، سیاسی و تربیتی امام (ره) و شهدا و رهبری را به عنوان الگو قرار بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات