خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد:

شب قدر شب آشتی انسان با خداوند متعال

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: شب قدر شب آشتی انسان با خداوند متعال بوده و هرکس اگر بنا به عللی طی ماه‌های گذشته از خداوند دور بوده است شب قدر فرصتی مناسب برای نزدیکی دوباره با خداوند است
کد خبر: ۹۰۲۴۲۲۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

 حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص فضایل شب‌های قدر و اهمیت درک این شب‌ها اظهار کرد: ماه مبارک رمضان در میان ماه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و رمضان ماه بهار قرآن است.
وی با اشاره به اینکه بهار قرآن همین شب‌های قدر است مطرح کرد: شب‌های قدر از اهمیت والایی برخوردار بوده و به تعبیری می‌توان گفت اوج قله رمضان همین شب‌های قدر هستند که فرشتگان نیز به زمین نزول پیدا می‌کنند.
این مسئول ابراز داشت: شب قدر شب نزدیک شدن آسمانی‌ها با زمینی‌ها و شبی است که بنابر آیات قرآن از هزاران ماه برتر بوده و آدمی می‌تواند مسیر چندین ساله خود را در این شب رقم بزند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین ادامه داد: شب قدر شب آشتی انسان با خداوند متعال بوده و هرکس اگر بنا به عللی طی ماه‌های گذشته از خداوند دور بوده است شب قدر فرصتی مناسب برای نزدیکی دوباره با خداوند است و هم‌چنین نامه اعمال انسان در این شب به امضا امام زمان(عج) رسیده و برنامه یکساله آدمی در آن مقرر می‌شود.
حجت‌الاسلام معبودی با اشاره به اعمال سفارش شده در شب‌های قدر تشریح کرد: اعمال ویژه‌ی بسیاری در مفاتیح‌الجنان و ادعیه دینی برای لیالی قدر مطرح شده‌اند که می‌توان از میان آن‌ها به غسل، خواندن دورکعت نماز استغفار و هم‌چنین زیارت امام حسین(ع) اشاره کرد.
وی اضافه کرد: قرائت ادعیه‌هایی چون دعای افتتاح، دعای مجیر، دعای ابوحمزه ثمالی و دعای جوشن کبیر و هم‌چنین احیای این شب به عبادت و بندگی از دیگر اعمال سفارش شده در این شب می‌باشد.
این مسئول توضیح داد: شب قدر فرصتی مناسب برای بررسی و حساب و کتاب اعمال سالانه و فرصتی مناسب برای اصلاح اشتباهات گذشته و تضرع و ابراز پشیمانی در پیشگاه مبدا اصلی آفرینش، خداوند متعال است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین خاطرنشان کرد: شب قدر فرصتی طلایی و استثنایی برای جبران اشتباهات گذشته، پاک کردن رذائل اخلاقی و آلودگی‌ها و حرکت به سوی فضائل اخلاقی و احیای جان و روح و نابودی دشمنان درون و بیرون است.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار