خبرهای داغ:
امام جمعه سربیشه گفت: دستگاه های نظام اسلامی باید به گونه ای عمل کنند که متمایز باشند با دستگاه هایی که انقلابی نیستند، اما متاسفانه آن طور که باید نهادها تلاش کنند تلاشی از سوی آنها صورت نگرفته لذا باید با بصیرت انقلابی گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۵۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در مراسمی که به مناسبت 14 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در برگزار شد اظهار کرد: امام بزرگوار ما یک سری شاخص هایی چون انقلابی گری ، استکبارستیزی، دفاع از محرومین و جاری کردن اسلام ناب محمدی داشتند.

 وی افزود: به نظر می رسد نهادها، دستگاه ها و ادارات در بحث استکبار ستیزی موفق بوده اند.

امام جمعه سربیشه عنوان کرد: در بحث انقلابی گری دستگاه های نظام اسلامی باید به گونه ای عمل کنند که متمایز باشند با دستگاه هایی که انقلابی نیستند، اما متاسفانه آن طور که باید نهادها تلاش کنند تلاشی از سوی آنها صورت نگرفته لذا  باید با بصیرت انقلابی گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

حجت الاسلام سنجری در مورد مقبره به ظاهر تشریفاتی امام خمینی (ره) بیان کرد: در زمان حیات امام راحل حسینیه جماران حالت خشت و آجری بود که نهایت کاری که انجام شد گچ سیاه زده شد، با اینکه امام بزرگوار به واسطه این چنین مساله ای تحت الشعاع قرار بگیرد ، مخالف هستیم امام خمینی (ره) را باید با همان سادگی و تفکر خاص خود شناخت.

وی با بیان اینکه اگر جریان های سیاسی می خواهند امام خمینی (ره) را مصادره کنند گفت: اگر تفکرات امام راحل را دارند و با تفکرات امام راحل پیش می روند مورد قبول است اما اگر تفکرات امام خمینی را قبول ندارند طرفدار امام خمینی (ره) نیز نخواهند بود.

امام جمعه سربیشه با اشاره به آیه ای از قرآن تاکید کرد: اگر بخواهیم فرهنگ انقلابی  را بنیانگذار کبیر انقلاب  پایه و اساس آن را مشخص کرد  و حال  همه ما شعار فرهنگ انقلابی را  سر می‌دهیم عملیاتی شود، قطعا باید فرهنگ انقلابی که مورد نظر امام خمینی بود ابتدا از سوی مسئولان آغاز شود.

حجت الاسلام سنجری در مورد افراد منتصب به امام خمینی (ره) تصریح کرد: در زمان حیات امام راحل افرادی منتصب به امام خمینی (ره) بودند اما راه دیگری رفتند امام خمینی (ره) نیز رابطه  با آن ها مرزبندی و آن ها را طرد کرد.

وی ادامه داد: به عقیده من ژن امام خمینی (ره) ژن انقلابی است و این ژن انقلابی هر جا باشد در هر زمینه ای که فعالیت کنند انقلابی بزرگ خلق خواهند کرد؛ مانند شهید حججی و سایر شهدای مدافع حرم که با کار خود انقلابی عظیم خلق کرده اند.

امام جمعه سربیشه در مورد انتخاب مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام خمینی (ره) به عنوان رهبر کشور ایران اسلامی، بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) خیلی افراد به این مسئله که باید رهبری کشور ایران در خانواده امام بماند دامن زدند ؛اگر بخواهیم سیر کاری رهبر معظم انقلاب را نگاه کنیم باید ببینیم دشمنان درباره آیت الله خامنه ای چه می‌گویند؟

وی ادامه داد: پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد دیدارش با رهبر ایران  می‌گوید "من مسیح را ندیدم اما هر آنچه در مورد مسیح خوانده بودم در رهبر ایران دیدم" و این یعنی اینکه انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر ایران کاری بسیار شایسته  و درستی بوده است.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها گفتند به مذاکرات خوش بین نیستم ، تاکید کرد: افرادی گفتند ما با مذاکره مسائل را حل می‌کنیم و تحریم ها را بر می‌داریم حتی آب خوردن مردم را به جریان تحریم ها ربط می‌دادند؛ مطالبه دولتمردان به نحوی پیش می‌رفت و برای مردم این طور وانمود می‌شد که مذاکرات لازم است و باید برای رفع مشکلات کشور دست به دامان خارج از کشور شد.

وی ادامه داد: اکنون که برجام ناکام ماند امیدواریم مسئولان به این سمت وسو نروند که مردم را با دلار  8 هزار تومان متقاعد کنند؛ لازمه پیشرفت ایران تکیه بر توان داخلی و نیروی انسانی متخصص است لازم است بحث غنی سازی و انرژی هسته ای خود را که سالها است متوقف شده دوباره راه اندازی کنیم.

امام جمعه سربیشه تصریح کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش کنیم دربحث جریان اقتصاد مقاومتی، مسائل سیاسی ، سبک زندگی، نفوذ، عدم اعتماد به دولت های مستکبر و سایر موارد در کشور هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و آنچه برجام و فرجام برجام ها دارد، عدم تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده و است.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به در پیش بودن روز قدس، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس روز مهمی است انشاءالله خداوند تبارک و تعالی به ما توفیق عنایت کند که زنده باشیم و نابودی اسرائیل را به چشم خودمان ببینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها