فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد در گفت‌وگو با «بسیج»:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد از تشکیل قرارگاه طرح شهید بهنام محمدی در این ناحیه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۶۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
سرهنگ پاسدار مهدی زراعتخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح اعتلای بسیج و بنا بر ابلاغ سلسله مراتب سازمان بسیج مستضعفین و سپاه امام رضا (ع)، قرارگاه طرح شهید بهنام محمدی در سطح ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد تشکیل و راه اندازی گردید.

وی هدف از اجرا و برگزاری این طرح را تربیت نوجوان در تراز انقلاب اسلامی و داشتن محله‌ای اسلامی دانست و گفت:؛ برای رسیدن به این هدف چهار ویژگی اساسی همچون عالم و اهل تفکر بودن، دین داری، آگاه و انقلابی، توانمند بودن و کارآمدی باید در نوجوانان به وجود آید. همچنین سه نهاد مسجد، مدرسه و خانه در اجرای این طرح جزء نهاد‌های اصلی و مهم هستند و برای تحقق ارتباط این سه نهاد با یکدیگر سازمان بسیج دانش آموزی یکی ازعناصر کلیدی است.

سرهنگ پاسدار مهدی زراعخواه تصریح کرد: برای وجود آمدن هم راستایی بین این سه نهاد ابتدا مساجد و پایگاه‌های برتر بسیج شناسایی و در رابطه با این موضوع توجیح می‌شوند و با گزینش چهره به چهره افراد جهت فعالیت در مدارس شناسایی و تحت دوره‌های آموزشی قرارمی گیرند. این طرح در سه مرحله سه ماهه در سال تحصیلی انجام می‌گیرد و افرادی که به عنوان سرحلقه وارد مدارس شده اند به شناسایی چهره‌های دانش آموزی و ارتباط گیری با خانواده‌ها و کادر مدرسه می‌پردازند و زیر نظر مربی که امام جماعت مدرسه است شروع به فعالیت میکنند

وی خاطر نشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی برای موفق شدن باید به دو نهاد خانواده و مربیان توجه بیشتری داشته باشد و متناسب با سه مرحله این طرح برای دانش آموزان، برای والدین و مربیان هم کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار می‌گردد.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد در پایان عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح، کلیه اعضا قرارگاه شهید بهنام محمدی در ناحیه حر مقرر به اجرایی نمودن شکل و روش انتخاب مساجد برابر با شاخص‌های مورد نظر و با هماهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج محلات و حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی هستند
ارسال نظرات
پر بیننده ها