امام جمعه شهرستان بردسکن التزام به اسلام ناب محمدی را اولین شاخصه خط و تفکر امام(ره) دانست.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۶۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام امینی در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین شهدای ۱۵ خرداد در محل مسجد جامع شهرستان بردسکن ضمن برشمردن ویژگی‌های مومنان گفت: چند گروه در قرآن هستند که وصفشان جهت استفاده از نعمت‌های الهی است از جمله صدیقین، شهدا و عبد صالح خداوند.
 
وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با اطاعت بی‌چون و چرای خود از دستورات الهی در صف صدیقین شهدا و صالحین قرار گرفته است و امروز اگر ما شاهدیم که مردم با هر سلیقه سیاسی و با طیب نفس در مراسم بزرگداشت این عزیز سفر کرده شرکت می‌کنند بخاطر این ویژگی امام(ره) است.
 
وی در اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) اشاره داشت: شخصیتی بزرگ از اهل قم ظهور می‌کند و گروهی از مردم با او دست بیعت می‌دهند که در استقامت و مقاومت همچون پاره‌های آهن هستند، و تند باد‌های شک و تردیدآن‌ها را نخواهد لرزاند، از جنگ در راه حق ملول و خسته نمی‌شوند و توکلشان به خداست؛ که بزرگان فرمودندند مصداقش امروز امام و فرزندان روحی امام هستند.

امام جمعه بردسکن در ادامه صحبت‌های خود گفت: امروز عده‌ای امام(ره) را محصور و محدود می‌کنند و جنبه‌های زندگی فردی ایشان را زنده می‌کنند، البته که امام(ره) ویژگی‌های فردی و شخصیتی همچون نظم و حسن خلق و... داشته اند و ما باید آن را الگو قرار دهیم، اما آیا ما باید از معرفی امام همین‌ها را یاد بگیریم و امام را در همین‌ها خلاصه کنیم و حال آنکه جاودانگی امام به شناخت خطوط و شاخصه‌های مکتب امام می‌باشد.
 
وی افزود: امام(ره) در میان ماست، چون ما هدف امام را انتخاب کردیم. مقام معظم رهبری امام منهای خط امام را زاییده توهمات عده‌ای ساده اندیش دانسته و مسئله اصلی را شاخصه‌های مکتب امام راحل برشمردند؛ و امام منهای خط امام سلب هویت از امام است و خدمت به امام نیست و این ظلم به امام می‌باشد.

امینی در ادامه به تبیین شاخصه‌های خط امام(ره) پرداخت و از جمله این شاخصه‌ها را التزام به اسلام ناب محمدی نه اسلام متحجر که برخی در پستو‌های حوزه‌های علمیه و و برخی در التقاط دانشگاهی و روشنفکری جستجو می‌کنند.
 
امام جمعه بردسکن گفت: امروز اگر رهبری در مقابل جهانخواران و مستبدین و زورگویان عالم ایستاده و به مسئولین هم همین سفارش را می‌کند بخاطر همین ویژگی اسلام ناب محمدی است که در ایشان وجود دارد.
 
وی دومین شاخصه خط امام راحل را تعهد عملی به دین برشمرد و گفت: به همین خاطر بود که امام(ره) فرمودند که اگر به من خدمتگذار بگویید بهتر است تا رهبر؛ و گره‌گشایی از مشکلات مردم را در همین زمینه توصیف نمود.
 
امینی سومین شاخصه مکتب امام(ره) را ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری دانست و ابراز داشت: امام(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است لذا باید در مقابل دشمن ایستاد و به این دستکش مخملی دل خوش نکرد.
 
امام جمعه بردسکن اهمیت دادن به ملت و ملت‌ها و اصرار بر وحدت ملی را از دیگر شاخصه‌های خط امام(ره)  برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها