خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید از قطع رابطه با آمریکا ترس داشته باشیم، براساس منطق قرآنی نباید این تصور را داشته باشیم که چنین قطع رابطه‌ای موجب فقر ما می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۴۲
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
نباید از قطع رابطه با آمریکا ترس داشته باشیم/ ایجاد مراکز فرهنگی توسط غربی‌ها یک شیوه نفوذ است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به ناپاکی مشرکان اظهار کرد: براساس اسلام، مشرکان ناپاک هستند، البته شاید آن‌ها از لحاظ ظاهری تمیز باشند، اما به لحاظ معنوی، مشرکان آلوده هستند، چون خدا را انکار می‌کنند، مشرکان نجاست ذاتی دارند.

وی ادامه داد: نجاست ذاتی گاهی به دلیل نفرت ذاتی است، اما مشرکان به دلایل سیاسی، نجس ذاتی معرفی می‌شوند تا مسلمانان با ارتباط با آن‌ها آلوده نشوند، البته نمی‌توان دور کشور دیوار کشید، اما معاشرت بی حد و شرط با مشرکان، سبب انحراف مسلمانان می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نباید معاشرت ما با مشرکان همچون معاشرت ما با مسلمانان باشد و گرنه معاشرت بی حد و شرط با مشرکان موجب می‌شود که جامعه اسلامی به انحراف کشیده شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به سرنوشت غم انگیز اندلس اظهار کرد: اندلس یا اسپانیای امروزی روزگاری یک کشور اسلامی بود، اما با آزاد شدن معاشرت بین پسران مسلمان و دختران مسیحی و از بین رفتن غیرت، جامعه اندلس به انحراف کشیده شد تا این که مسلمانان در اندلس به اقلیت تبدیل شدند.

وی ادامه داد: زمانی که خداوند در قرآن دستور به محدود شدن ارتباط مسلمانان با مشرکان داد، برخی از مسلمانان گفتند که ما با این دستور فقیر می‌شویم، در حالی که رزق و روزی انسان دست خداوند است و با این دستور قحطی در مکه و مدینه به وجود نیامد، چون اکثر مشرکان در شبه جزیره عرب یا مسلمان شدند یا کشته شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: غربی‌ها در گذشته برای نفوذ در کشور‌های اسلامی مراکز فرهنگی و دانشگاهی ایجاد کردند، به عنوان مثال دانشگاه آمریکایی در بیروت یکی از این مراکز بود که برای ترویج فرهنگ غربی و تضعیف فرهنگ اسلامی فعالیت داشت.

آیت‌الله سبحانی، استعمار اقتصادی را یکی از شیوه‌های کشور‌های غربی دانست و تصریح کرد: آمریکا از ایران عصبانی است، چون با پیروزی انقلاب اسلامی، درآمد این کشور از ایران قطع و پس از انقلاب، دست آمریکا از کشورمان کوتاه شد، به همین دلیل آمریکا، ایران را تحریم کرد.

وی ادامه داد: براساس اسلام مشرکان نباید وارد مسجد شوند و نباید به بهانه گردشگری این حکم اسلام را بشکنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، روحیه انقلابی و اسلامی در مردم کشورمان ایجاد شد، باید به خودمان تکیه کنیم و نباید به چشم دیگران داشته باشیم، نباید از قطع رابطه با آمریکا ترسی داشته باشیم، براساس منطق قرآنی نباید این تصور را داشته باشیم که چنین قطع رابطه‌ای موجب فقر ما می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها