امام‌جمعه اردکان با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا گفت: قدرت و امنیت امروز نظام ما مدیون نظام ولایت‌فقیه و سربازان ولایت‌فقیه است.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۵۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (علیه‌السلام)، همگان را به مطالعه نامه 47 نهج‌البلاغه که وصیت‌نامه آن حضرت است، سفارش کرد و گفت: باید تلاش کنیم که در عمل شیعه و محب اهل‌بیت باشیم و به دستورات آن‌ها عمل کنیم.
وی افزود: یکی از فرامین حضرت علی (علیه‌السلام) در این نامه این است که همیشه با ظالم دشمن باشید و از مظلوم حمایت کنید. هر جا مظلومی دیدید طرف مظلوم را بگیرید و علیه ظالم قیام کنید. اگر امروز آن حضرت زنده بود بی‌تردید سفارش می‌کرد که از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنید و از این مظلومانی که هفتادسال است از کشور خودشان بیرون رانده‌شده‌اند حمایت کنید.
حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس اظهار داشت: در این روز باید خون غیرت مسلمانان به جوش بیاید و در دفاع از این مظلومان شعار بدهید و علیه اسرائیل قیام کنید تا به وصیت حضرت علی (علیه‌السلام) در دفاع از مظلوم عمل کرده باشیم. مردم ما در روز قدس نقش خود را در یاری مردم مظلوم فلسطین نشان خواهند داد و نخواهند گذاشت که مسئله فلسطین فراموش شود.
امام‌جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد گفت: پانزدهم خرداد سرآغاز نهضت اسلامی بود و ثمره پانزدهم خرداد 42 به پیروزی انقلاب منجر شد. شهدای عزیزی که در پانزدهم خرداد به شهادت رسیدند سند جنایت رژیم پهلوی و سند استکبارستیزی و عزتمندی ملت ایران بودند.
وی افزود: امام راحل عظیم‌الشأن ما حق بزرگی به گردن اسلام و مسلمانان دارد چراکه در دوران معاصر باعث احیای اسلام ناب شد و جانی دوباره به اسلام بخشید که به‌حق مسیح قرن بیستم لقب گرفت. ما به داشتن چنین رهبری افتخار می‌کنیم.مکتب امام ایده‌ای نو بود و هرروز که می‌گذرد بر پویایی آن افزوده می‌شود.
حجت‌الاسلام شاکر اظهار داشت: متأسفانه گاهی می‌بینیم که بعضی از آرمان‌های امام راحل تضعیف‌شده است. مقام معظم رهبری چند سال پیش درباره تحریف شخصیت امام سخنرانی مفصلی داشتند. اکنون در دهه چهارم انقلاب هستیم و هرچه از قیام امام و پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد متوجه می‌شویم که این مکتب چه آثار و برکاتی داشته است و اگر ملت ما بر این مکتب استقامت بورزند آینده روشن‌تری هم خواهند داشت.
وی با اشاره به اصول مکتب امام خمینی(ره) در اداره جامعه و رهبری دنیای اسلام گفت: اولین اصل مکتب امام، التزام به اسلام ناب محمدی(ص) بوده است که ایشان بارها بر این نکته تأکید داشته‌اند نه اسلام آمریکایی مثل عربستان.
امام‌جمعه اردکان دومین اصل از اصول مکتب امام را التزام و اعتقاد به ولایت‌فقیهجامع‌الشرایط در زمان غیبت عنوان کرد و افزود: امام راحل ما هم در کتاب ولایت‌فقیه خود و هم در سخنرانی‌ها تصریح می‌کردند که ولی‌فقیهجامع‌الشرایط در زمان غیبت هرگز با معصوم ازنظر مقام و معنویت قابل‌مقایسه نیست اما ازنظر اختیارات حکومت هیچ فرقی ندارند و اختیاراتی که پیامبر و معصومین در حکومت‌داری داشتند در زمان غیبت هم ولی‌فقیه دارد.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: سومین اصل، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ابرقدرت‌های استکباری است که حضرت امام می‌فرمود ما با همه دنیا اهل مذاکره و تعامل هستیم به‌جز با آمریکا مگر اینکه آدم بشود و دست از خوی استکباری خود بردارد و اسرائیل که ما او را مشروع نمی‌دانیم. سیاست خارجی امام، عزتمندی و استکبارستیزی است که میراث ماندگار امام است.
وی گفت: اصرار بر وحدت کلمه و پرهیز از اختلاف چه بین خود مردم و چه بین مذاهب دیگر چهارمین اصل از اصول مکتب امام است. پنجمین اصل، پرهیز از اشرافی گری و تجمل‌گرایی بود. حضرت امام هم خود نشان داد که اهل اشرافی گری و تجمل‌گرایی نیستند و هم دستور می‌دادند که ما از این اموری که باعث خراب شدن دنیا و آخرت می‌شود پرهیز کنیم.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: اهمیت حضور ملت در همه صحنه‌ها ششمین اصل از اصول مکتب امام است و ایشان به مسئولان تأکید می‌کردند که با مردم باشند و از مردم جدا نشوند و به مردم هم سفارش می‌کردند که در همه صحنه‌هاحضورداشته باشند.انقلابی بودن هفتمین اصل است و انقلابی گری یعنی ایستادگی بر سر آرمان‌ها و کوتاه نیامدن در برابر دشمن.
وی در پایان، مبارزه با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست را هشتمین اصل از اصول مکتب امام دانست و افزود: چه در امور فرهنگی چه در امور اقتصادی و چه در امور سیاسی دین از سیاست جدا نیست و اگر کسی فکر کند دین اسلام از سیاست جداست این شخص جاهل است که نه دین را شناخته و نه سیاست را. گاهی در برخی از جاها می‌بینیم که بعضی از افراد می‌گویند که در وسط منبر و مسجد از رهبر و سیاست و ولی‌فقیه حرفی زده نشوند آن‌ها بیخود می‌گویند. قدرت و امنیتی که نظام ما دارد مدیون نظام ولایت‌فقیه و سربازان ولایت‌فقیه است. در مسجد نباید سیاسی بازی بشود اما باید در مسجد از اصل نظام، رهبری و ولایت‌فقیه و اصول امام دفاع شود. ما وظیفه‌داریم که از ولایت‌فقیه و نظام به‌گونه‌ای دفاع کنیم که دل‌ها را جذب کنیم.
ارسال نظرات