خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بهار با اشاره به اینکه امروز در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است، گفت: ریشه کنی فساد یک جهاد همه جانبه می‌خواهد و وظیفه همه مردم و مسئولان است که به این دو فرضیه توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۹۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز کمرنگ شده استسرهنگ سیدجواد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهار اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول عملی و از مهمترین و عظیم‌ترین فرائض دینی در اسلام است.

وی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج داشته باشد موجب گسترش ایمان  و نجات جامعه  از انحرافات می‌شود و اگر این دو فرضیه در جامعه نباشد ریشه‌های ایمان در مردم سست می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهار دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر  را مهم دانست و افزود: امر به معروف در واقع امر به همه خوبی‌ها و نیکی‌ها است و اگر امر به معروف با انگیزه اصلاح  و رضایت خداوند توأم باشد انسان‌ها  دچار لغزش نخواهند شد و به رستگاری خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است، ابراز داشت: ریشه کنی فساد یک جهاد همه جانبه می‌خواهد و وظیفه همه مردم و مسئولان است که به این دو فرضیه توجه ویژه‌ای شود.

حسینی در ادامه به مصادیق امر به معروف اشاره کرد و گفت: ایمان به‌خدا، پیامبران و ائمه(ع) و ایمان به عدالت و معاد از جمله مصادیق امر به معروف است.

وی ترویج باطل و فروختن دین به دنیا و پشت پا زدن به ارزش‌ها را از جمله مصادیق منکر دانست و تصریح کرد: ربا و رشوه و نزول از مبانی ضد ارزش تلقی شده و موجب می‌شود که رزق و روزی از جامعه کاست شود.

فرمانده سپاه ناحیه بهار خاطرنشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات حائز اهمیت بوده و برخورد خوب و خداپسندانه با مراجعه کنندگان و تسریع در امور مراجعان و دقت در امور بیت المال از اموری است که مدیران باید به آنها توجه کنند.

وی به ویژگی‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه، شناخت معروف و منکر است و خود فرد در مرحله اول باید خودش عامل به معروف و ناهی از منکر باشد و نسبت به مردم مهربان بوده و از برخورده سلیقه‌ای پرهیز کند.

انتهای پیام/

           

ارسال نظرات