مراسم پرفيض احياي دومین شب از شبهای قدر در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۱۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم معنوی و روح بخش دومین شب از شب‌های لیالی قدر در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور پاسداران، بسیجیان، نیروهای وظیفه و خانواده هایشان برگزارشد.

شب قدر بهترین زمان در بهترین ماه خداوند است تا بت‌های نفس را شکسته و بر درگاه عاشق و معشوق نامتناهی سجده کرد، دیشب نیز مردم مومن سیستان وبلوچستان دست نیاز به درگاه خداوند متعال دراز کردند و برای عاقبت به خیری و آمرزش گناهان، دعا کردند.

شبی که باید در عاشقی ثابت قدم بود، در طلب کوشید و بیدار ماند و دیدار جست و احیا گرفت.
شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است.

خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرمود: ه است.
در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمر‌ها و امور دیگر مشخص می‌شود.

ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده.
 
در این مراسم دعای جوشن کبیر، دعای مجیر، زیارت عاشورا و قرآن کریم تلاوت و  در پایان هم قرآن به سر گرفتند.
 
نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در باره منزلت شب‌های قدر گفت: درک این شب‌ها از فهم انسان بالاتر است با این وجود هر فردی به اندازه لیاقت و ظرفیت خود می‌تواند از خیر این شب‌ها استفاده کند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: 'قدر' به معنای نرخ گذاری نشان از آن دارد که انسان‌ها با توجه به شایستگی‌های خود می‌توانند ارزش و جایگاه شان را در پیشگاه خدواند رقم زنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بعضی از انسان‌ها با الگو گیری از امام علی (ع) در معامله با خداوند حاضرند جان خود را داده و رضایت باری تعالی را به دست آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: 'خیر' از دیگر نام‌های شب قدر است که نشان از آن دارد که همه انسان‌ها در هر قشر و گروهی می‌توانند با حضور خالصانه در درگاه خداوند و طلب مغفرت از خیر این شب‌ها بهره جویند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: نام دیگری که برای این شب‌ها در قران آمده 'برکت' است و هر انسانی بر اساس درک و احساس خود از برکات عظیم و غیر قابل شمارش این شب‌ها می‌تواند بهترین بهره را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی ببرد.
 
ارسال نظرات