خبرهای داغ:
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شیعه و محب واقعی امیرالمومنین (ع) هیچ گاه نسبت به وضعیت ایتام و فقرای جامعه خود بی توجه و بی تفاوت نیست.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۱۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
شیعه واقعی امیرالمومنین (ع) نسبت به وضع ایتام بی‌تفاوت نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه مولی الموحدین علی (ع) اظهار کرد: ماه رمضان، ماه امیرالمومنین (ع) است؛ شخصیت بی نظیری که پس از رسول خدا (ص) بزرگترین حامی مظلومان و محرومان بود و در رسیدگی به اوضاع و احوال ایتام و فقرا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کرد.

وی افزود: کسی که خود را شیعه و محب چنین امامی می‌داند، به هیچ وجه نمی‌تواند و اساساً حق ندارد که نسبت به حال و روز مردم جامعه خود به خصوص قشر ضعیف و محروم بی توجه و بی تفاوت باشد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با بیان اینکه توجه و رسیدگی به خانواده‌های مستمند و تنگدست وظیفه دینی و انسانی همه ماست، خاطرنشان کرد: این گونه خانواده‌ها باید در سطح جامعه شناسایی شده و مورد حمایت قرار گیرند و فراتر از وظیفه دولت و نهاد‌های حاکمیتی، مردم نیز نسبت به این قضیه وظیفه دارند و نباید از این وظیفه انسانی و شرعی و اخلاقی غفلت کنند.

وی گفت: یکی از نشانه‌های انسان مؤمن به خصوص در ماه مبارک رمضان این است که در هیچ شرایطی نسبت به زندگی و معیشت خواهران و برادران دینی خود بی تفاوت نیست و به سهم خود در رفع نیازمندی‌های آنان می‌کوشد.
ارسال نظرات