خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام علی (ع) همیشه در متن جامعه بود و هیچ گاه از متن جامعه دور نرفت گفت: ابن ابی الحدید عالم برجسته اهل سنت، امام علی (ع) را مظهر اضداد می‌دانست.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۱۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
تبیین ویژگی‌های امام علی (ع) در کلام آیت الله سبحانی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به اعتقاد یهودیان به معاد اظهار کرد: در تورات فعلی بسیار کم به معاد اشاره شده است، البته این تورات، تورات واقعی نیست، یهودیان با وجودی که خود را پیرو حضرت موسی می‌دانند، به شریعت این پیامبر الهی عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند اگر احکامی را صادر می‌کند، علت آن را هم بیان خواهد کرد، براساس احکام اسلام باید هر فرد یهودی یا مسیحی جزیه بدهد، البته جزیه همچون مالیات برای مسلمانان است و این مساله تبعیضی نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پیامبران الهی وظیفه اجرای برنامه‌های خداوند را بر روی زمین داشتند، مسلمانان مالیات‌هایی همچون خمس و زکات را در حکومت اسلامی پرداخت می‌کنند، اما برای پیروان اهل کتاب همچون یهودیان و مسیحیان، کفاره‌ای همچون جزیه در نظر گرفته شده است و باید هم مسلمانان و هم اهل کتاب در برابر فرمان‌های الهی تسلیم باشند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های امام علی (ع) اظهار کرد: ابن ابی الحدید عالم برجسته اهل سنت، این امام معصوم را مظهر اضداد می‌دانست. امام علی (ع) فرد شجاعی بود که قلعه خیبر را فتح کرد، اما این امام معصوم هنگامی که یک یتیم را می‌دید، در برابر او متاثر می‌شد، مساله قوت قلب و عاطفه نسبت به ایتام در وجود امام علی (ع) جمع شد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در خطبه همام، سالک را معرفی کرد و خطبه‌های اخلاقی این امام معصوم در نهج البلاغه به گونه‌ای است که انسان تصور می‌کند بیان کننده آن سال‌ها در کوه‌ها و دور از جامعه به سیر و سلوک مشغول بوده، این در حالی است که امام علی (ع) همیشه در متن جامعه بود و هیچ گاه از متن جامعه دور نرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام علی (ع) میوه محیط دوران جاهلیت نبود و این امام معصوم در مکتب‌های مادی تربیت نشد، امام علی (ع) ویژگی‌های متضاد داشت و اگر این امام معصوم را می‌شناختند، او را خانه نشین نمی‌کردند و حکومت را به امام علی (ع) می‌دادند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اتفاقات واقعه سقیفه اظهار کرد: در این روز یک انحراف رخ داد و حق را به صاحب حق ندادند، اگر امام علی (ع) و فرزندانش حکومت را به دست می‌گرفتند، وضعیت مسلمانان بسیار بهتر از وضعیت کنونی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها