نماینده، ولی فقیه در سپاه سبزوار در گفت‌وگو با «بسیج»:

شب قدر، شب بیداری از غفلت‌هاست

نماینده، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار با اشاره به اینکه شب قدر شب بیداری و هوشیار شدن است، گفت: منظور از بیداری، بیداری از خواب و غفلت‌هایی است که ما را فرا گرفته و دل خوش به ظلمت‌ها و تاریکی‌های این دنیای مادی کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۲۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
حجه الاسلام والمسلمین حسین علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ضمن اشاره به این تذکر که شب قدر شب بیدار ماندن است یا بیدار شدن، ادامه داد: انسان در مسیر صعود به طرف کمال از عوالم متعددی می‌گذرد یکی از آن عالم‌ها عالم دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: دنیا آنگونه که از مضمون روایات و آیات به نظر می‌رسد، تشبیه شده به ظلمتکده و تاریک خانه در مقابل نور، آیه قرآن دارد که "الله، ولی الذین آمنو یخرجهم من الظلمات الی النور" آنکه با خداست و حرکتش به سوی خداست به سوی نور حرکت می‌کند، "والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات" حال سوال اینجاست که در شب قدر که شب بیدار شدن و ایفاظ است، ما در کجا قرار داریم درظلمت یا نور؟ به سوی کجا حرکت می‌کنیم؟ به سوی ظلمت یا به سوی نور.

 علیپور با اشاره به اینکه شب قدر شب بیداری و هوشیار شدن است، گفت: منظور از بیداری، بیداری از خواب و غفلت‌هایی است که ما را فرا گرفته و دل خوش به ظلمت‌ها و تاریکی‌های این دنیای مادی کرده، بیداری از آنچه که ما را از نور و کمال مطلق بازداشته و سرگرم ظلمات کرده، باید امشب که شب قدر است بیدار شد که وقت کم  و راه طولانی و خطرات بسیار است.

وی عنوان داشت: خیلی‌ها هستند که شب قدر بیدار می‌مانند، اما از این بیدارماندن نصیب و بهره نمی‌برند مگر خستگی و بی‌خوابی مثل کسانی که در این شب‌ها در اطراف‌ها مشغول محبت دنیایی یا سرگرم لهو و لعب هستند و دلخوش از اینکه احیاء گرفته اند. چقدر زیبا فرمود مولای ما امیرالمومنین علیهم السلام که چه بسیارند روزه دارانی که از روزه بهره و نصیبی جزء تشنگی و گرسنگی نمی‌برند و همچنین فرمودند خوشا بحال روزه داران واقعی و حقیقی، آنانکه از فرصت طلایی ماه مبارک و شب‌های قدرش به نحو احسنت استفاده می‌کنند و آن را وسیله‌ای برای بیدارشدن از خواب غفلت خود می‌سازند و خود را برای منزل ابدی و آخرت که فرمود "ان الدارالاخرة لهی حیوان" حیاة واقعی و زندگی واقعی درآن جاست مهیا می‌سازند.

حجه الاسلام علیپور افزود: شب قدر شب بیداری است بیداری مسلمین برای دفاع از حقوق خود برای دفاع از پیکره مسلمین جهان در مقابل استکبار و شیاطین دنیایی. شب قدر شب بیداری است شب بیداری برای برگشت همه ما به هویت دین و اسلام و سبک زندگی اسلامی و مبارزه با سبک و شیوه زندگی غربی. شب قدر شب بیداری است برای توبه و انابه و پوزش از همه خطا‌ها و لغزش‌هایی که داشته ایم. شب قدر شب بیداری است بیداری برای همه امت مسلمان، امتی که امروز توسط غرب و استکبار به استضعاف کشیده شده و صدای ناله‌های مسلمان‌های مظلومش از اقصی نقاط دنیا به گوش می‌رسد. صدای ناله‌های مسلمانان میانمار، ناله‌های یتیم‌های یمن یا صدای هل من ناصر مردم بحرین.

وی تاکید کرد: پس باید بیدار شد و بیدار ماند و هوشیار ماند و از خداوند بخواهیم که ما را بیدار کند و به وظیفه مان آشنا و توفیق عمل به آن را به ما عنایت بفرماید.

نماینده، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار بیان کرد: در این شب‌ها باید برای آقایمان و مولایمان صاحب العصر و زمان (عج) و تعجیل درظهورش، برای سلامتی رهبر عزیزتر از جانمان، برای نصرت و پیروزی همه مسلمین برجهان خواران و جاهلان دعا کنیم، برای همدیگر دعا کنیم که دعا در حق دیگران موجب اجابت آن درحق خودمان هم می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار