خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز خبر داد؛
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز از حضور آناتولی کارپوف، اسطوره شطرنج جهان در تبریز خبر داد و افزود: با برپایی مسابقه سیمولتانه شطرنج تبریز، 2018 شطرنجباز به صورت همزمان با 10 استاد بزرگ شطرنج دنیا مسابقه خواهند داد.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۶۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از سازمان ورزش شهرداری، علیرضا رحیمی، در رابطه با برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مسابقات شطرنج «سیمولتانه» جهان در تبریز، اظهار داشت: در رابطه با رویداد تبریز 2018 برنامه‌های مختلفی اجراشده است و یکی از اقدامات عملی و میدانی که سازمان ورزش شهرداری تبریز انجام می‌دهد، برگزاری مسابقه سیمولتانه شطرنج است.

وی افزود: در این مسابقه 2018 نفر از داوطلبین مختلف تبریزی و غیر تبریزی به صورت همزمان با 10 استاد بزرگ شطرنج دنیا مسابقه خواهند داد. در مسابقه سیمولتانه شطرنج که به دور استخر ائل گلی، یکی از نمادهای شناخته‌شده تبریز در ایران و جهان برگزار می شود، به‌طور میانگین هر استاد با 200 نفر مسابقه می‌دهد که این کار کمتر در جهان رخ داده است.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از رکوردداران مسابقات سیمولتانه شطرنج احسان قائم‌مقامی است که توانسته به صورت همزمان با 604 نفر بازی کند و خوشحال هستیم که یکی از همراهان ما در مدیریت علمی و برگزاری مسابقه، احسان قائم‌مقامی است.

وی افزود: در کنار قائم‌مقامی 9 استاد بزرگ از کشورهای مختلف مانند آذربایجان، گرجستان و روسیه در تبریز حضور خواهند داشت. تعدادی از اساتید بانو و نوجوان نیز از ایران در این مسابقه حضور خواهند داشت تا این مسابقه رده‌های مختلف سنی را پوشش دهد.

 رحیمی در مورد زمان برگزاری مسابقه سیمولتانه شطرنج در تبریز اظهار داشت: این مسابقه 11 تیرماه در تبریز برگزار می‌شود. برای اولین بار از آناتولی کارپوف، قهرمان اسطوره‌ای شطرنج دنیا که 17 سال قهرمان بلامنازع جهان بوده دعوت کرده‌ایم تا افتتاح این مسابقات توسط وی انجام شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز ادامه داد: خوشحال هستیم که یک مسابقه بین‌المللی را با ابعاد و جایگاه بالای جهانی به میزبانی تبریز برگزار می‌کنیم. اختتامیه این مسابقه نیز در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز با حضور شرکت‌کنندگان و چهره‌های شناخته‌شده عرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی کشور برگزار می‌شود و امیدواریم شبی به‌یادماندنی برای تبریز رقم بخورد.

وی افزود: مسابقه سیمولتانه شطرنج اولین رویداد از 3 برنامه بزرگ بین‌المللی است که سازمان ورزش شهرداری تبریز طراحی نموده و برگزار خواهد کرد. در این راستا نهادهای مختلفی به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم رویدادی بین‌المللی درشان نام تبریز و مردم این شهر برگزار کنیم.

 رحیمی در مورد نحوه ثبت‌نام در این مسابقه گفت: سامانه‌ای ویژه برای اطلاع‌رسانی و شرکت در این مسابقه راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به این سامانه مراجعه کنند. ثبت‌نام در این مسابقه رایگان بوده و در پایان نیز به هر یک از شرکت‌کنندگان صفحه و مهره‌های شطرنج به عنوان یادگاری با امضای استاد بزرگی که با وی مسابقه داده‌اند، اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات