مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر:
حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر ضمن تسلیت سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و فرارسیدن شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) ، با اشاره به اهميت و ارزش ماه مبارک رمضان به ويژه شب هاي قدر بر بهره گيري از اين فرصت ارزشمند تاکيد کرد.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۹۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ،مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهردر ادامه بااشاره به  بعد عرفانی حضرت امام خمینی (ره) افزود: آنچه حضرت امام را به عنوان رهبري ممتاز و بي نظير كرده بود، مجموعه اي از ويژگي هاي فردي، اجتماعي سياسي و عرفاني ايشان بود. او تربيت و تزكيه را مقدم بر تعليم و آموزش مي ديد و معتقد بود كه دانش با همه شرافتش آنگاه كه توأم با تزكيه نفس نباشد همچون ابزاري در خدمت هدف هاي شيطاني به كار گرفته خواهد شد. امام موحدي بود كه با اتصال به خداوند متعال ديگر قدرت ها را خُرد مي ديد و از اين بابت هيچ نگراني به خود راه نمي داد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) تصریح کرد:خصوصيت ديگر امام كه لازمه رهبري و مديريت در هر سطحي مي باشد نظم و انضباط در امور است. حضرت امام در رعايت نظم و انجام منظم برنامه ها به گونه اي عمل مي كرد كه نزديكان از طريق انجام هر برنامه توسط ايشان زمان را تشخيص مي دادند. معروف است كه ايشان ثانيه ها را نيز رعايت مي كرد. آنان مي دانستند كه امام هر كاري را در چه ساعتي انجام مي دهند و از اين طريق وقت را مشخص مي كردند. رعايت نظم هم در كارهاي سياسي و اجتماعي و هم در مسايل عبادي و حتي ورزشي امام وجود داشت. اقامه منظم نماز شب و پياده روي روزانه براي مدت پنجاه سال بدون هيچگونه تغيير شاهد اين مدعاست. يكي از همراهان ايشان مي گويد: ساعات شب و روز امام چنان تقسيم بندي شده بود كه ما مي توانستيم بي آنكه امام را ببينيم، بگوييم مشغول چه كاري است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر در ادامه با اشاره به انديشه و سيره سياسي امام، اظهار کرد:در انديشه امام دين، خاستگاه و منشأ نظام سياسي اسلام است و كليه برنامه ها و مباحث سياسي اسلام بر مبناي قوانين و احكام ديني پايه ريزي شده است. ايشان فقه را تئوري واقعي و كامل اداره انسان، از گهواره تا گور مي دانست و برهمين اساس نظريه «تشكيل حكومت اسلامي بر اساس ولايت فقيه در زمان غيبت» را مطرح و براي تحقق آن سال ها مجاهده كرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مبارزات سیاسی امام خمینی (ره) در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت افزود:

امام خميني، انقلاب اسلامي را بارزترين مصداق «قيام لله» مي دانست و حركت الهي- سياسي خويش را به آيه مباركه «قُلْ إِنّما أعِظُكُم بِواحِده أن تقُومُوا لِلّهِ مثْني وفُرادي» مستند مي نمود،و درست سي و چهار سال قبل از پيروزي نهضت در نخستين اطلاعيه سياسي خود، علماي دين را به آن فرا خوانده بود. مهم ترين دستاورد اين قيام، حكومت ديني بود كه در سال ۱۳۵۸ بنا به پيشنهاد امام خميني و نيز حمايت مردم، در قالب جمهوري اسلامي تبلور يافته بود. از اين رو، امام خميني در فرداي پيروزي انقلاب كه به عقيده ايشان مفاد آيه مذكوره تحقق يافته بود، بلافاصله آيه شريفه «فاستقم كما امرت و من تاب معك»را تلاوت مي كند و حفظ جمهوري اسلامي را به استقامت، نلرزيدن و صحنه را در نيمه راه ترك نكردن تاويل مي برد.

حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر در ادامه با اشاره به نقش مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) در زمان های مختلف افزود:  ايشان در زماني كه مي بايست با تأسيس نهادها و ارگان هاي سازمان بخش، از هرج و مرج طبيعي پس از هر انقلابي جلوگيري مي كرد، با تأسيس نهادهايي چون شوراي انقلاب، كميته هاي انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، دادگاه هاي انقلاب و...، در اين جهت اقدام كرد. هنگامي كه مي بايست براي تثبيت جمهوري اسلامي ايران بر تصويب قانون اساسي، برگزاري انتخابات رياست جمهوري و مجلس، اصرار مي ورزيد، در همين راستا عمل كرد،در زماني كه هر گونه اختلاف و چندگانگي در ميان مسئولين كشور، آفتي در راه تحكيم انقلاب اسلامي به شمار مي آمد، به محض بروز اختلافات، مسئولين و گروه هاي سياسي رابه «وحدت كلمه» دعوت مي نمود. نمونه بني صدر نيز از جمله مواردي است كه امام خميني در زمان خاص خود، به بهترين شكل عمل كرد. در جايي كه بني صدر توانست رأي اول را در انتخابات رياست جمهوري بدست آورد، حكم او را در بيمارستان تنفيذ كرد و در عين حال به او تذكر داد تا ما بين قبل و بعد از رياست جمهوري، در اخلاق روحي اش تفاوتي ايجاد نشود.

حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر درادامه  ضمن اشاره به سالروزانتخاب جانشینی حضرت امام خمینی (ره)  توسط مجلس خبرگان رهبری افزود: مجلس خبرگان رهبری در اقدامی بجا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را جانشین امام(ره) کردند و هر روز بیشتر از گذشته مردم درمی‌یابند که چقدر این انتخاب خدایی و الهی بود که راه و انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد

وی در پایان این گفتگو ضمن تسلیت سالروز قیام 15خردادماه افزود: يوم الله 15 خرداد 1342به عنوان نقطه عطفي در تاريخ مبارزات ملتي قهرمان ايران اسلامي است و در واقع سرآغاز خواست و اراده ي آنان بود كه خواهان رهايي از بند ظلم و حكومت طاغوت بودند، تا اينكه پس از طي يك دوره 15 ساله در بهمن 57 همچون نهالي نورس به شكوفه نشست.

 

 

ارسال نظرات