فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: در مراسم ارتحال امام(ره) هیچ گونه مشکل امنیتی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۱۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمدرضا یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرایی بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) صبح امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: قرارگاه شهید فهمیده همچون سنوات گذشته مسئولیت برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) را برعهده دارد و از اواخر سال گذشته تاکنون ماموریت خود را با تشکیل ۲۴ کمیته و همکاری ۱۹ دستگاه دولتی آغاز کرده است. 

وی درباره اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه در حوزه امنیتی گفت: اشراف اطلاعاتی بالایی از مبادی ورودی مرزها تا خود تهران داریم و طی این مدت با استفاده از توانمندی‌های پیشرفته اطلاعاتی و امنیتی، اقدامات خوبی برای برقراری امنیت این مراسم انجام داده‌ایم لذا ما به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم هرگونه حرکت امنیتی احتمالی را در نطفه خفه خواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به تقارن برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره) با ماه مبارک رمضان افزود: به دلیل حفظ روزه زائران گرامی، امسال ما تنها از ۹ استان همجوار تهران زائر خواهیم داشت لذا تمهیدات لازم برای مشخص شدن مسیر تردد کاروان‌ها، پارکینگ آن ها و مسیر تردد مردم با راهنمایی و رانندگی و همچنین هماهنگی های لازم در زمینه بهداشت و درمان زائرین با مبادی ذی صلاح صورت گرفته است.   

سردار یزدی با بیان اینکه نیروهای امنیتی در اطراف حرم به حالت آماده‌باش صد درصدی هستند، عنوان کرد: مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ۵ بعد از ظهر با سخنرانی رهبر معظم انقلاب آغاز شده و یک ساعت پیش از اذان مغرب به پایان خواهد رسید. سپس پذیرایی از روزه داران گرامی انجام خواهد شد. 

پرواز هرگونه ریزپرنده بر فراز آسمان حرم حضرت امام(ره) ممنوع است

وی درخصوص ممنوعیت پرواز هرگونه هواپیما و پهپاد بر فراز آسمان حرم حضرت امام(ره) گفت: در مورد پرواز فرودگاه‌ها هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و در جلسه‌ ی آتی، تصمیمات نهایی در این حوزه گرفته خواهد شد، اما پیرامون فیلمبرداری از مراسم، پرواز هرگونه ریزپرنده بر فراز آسمان حرم حضرت امام(ره) ممنوع بوده و اجازه هیچ‌گونه پروازی نمی‌دهیم. در حال رایزنی هستیم فقط سازمان صدا و سیما از این امکان بهره مند شود. 

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به دستگیری دو تیم تروریستی که برای اخلال در برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره) قصد اقداماتی داشتند، عنوان کرد: با توجه به اینکه به دنبال برخورد با هر نوع عناصر ایجاد ناامنی هستیم انشاء ا... بعد از برگزاری مراسم، مشروح این اقدام ارزشمند را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سردار یزدی تصریح کرد: امروز و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همچنان سعی دارند تا افکار و اصول حضرت امام(ره) را زیر سوال ببرند ولیکن با آگاهی مردم و جوانان ما این حربه آن ها کارساز نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سپاه چه اقدامی برای انتقال فرهنگ و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) به مردم انجام داده است، گفت: انتقال آرمان‌های حضرت امام(ره) تنها بر عهده مجموعه سپاه نیست، بلکه بر عهده همه مسئولان و کسانی است که با این آرمان ها آشنا هستند لذا مسئولان می‌بایست ابتدا این آرمان ها را در خود نهادینه کنند سپس به نسل جوان آینده انتقال دهند.

وی با اشاره به حضور میهمانان خارجی در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) گفت‌: همانند سال‌های گذشته از کشورهای خارجی و از نمایندگان سفارتخانه‌ها و سازمان‌های بین المللی میهمانی خواهیم داشت.

سردار یزدی در پایان از مردم شریف روزه دار درخواست کرد تا به تذکرات مسئولان امنیتی توجه کرده و به تمهیدات ترافیکی اندیشیده شده برای برگزاری این مراسم عمل نمایند. 

ارسال نظرات