فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: پیکر مطهر دو شهید بزرگوار شهیدان ستوان سوم یوسف پیرانه و ستوان سوم محبوب قربانی از مرزبانان دلاور استان اردبیل که همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) در مرز سردشت به مقام شهادت نائل آمدند فردا در اردبیل تشییع می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۴۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

​استان اردبیل با ورود پیکر مطهر دو شهید مرزبانی آکنده از عطر شهادت شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی در در جلسه هماهنگی برنامه‌های استقبال و تشییع شهدی مرزبانی در اردبیل، اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید بزرگوار شهیدان ستوان سوم یوسف پیرانه و ستوان سوم محبوب قربانی از مرزبانان دلاور و غیور استان اردبیل که همزمان با شب شهادت حضرت علی (ع) در مرز سردشت به مقام شهادت نائل آمدند امروز وارد اردبیل شده و پس از برگزاری آئین‌های استقبال فردا همزمان با روز قدس تشییع می‌شود.

وی افزود: در شب شهادت حضرت علی (ع) حدود ۲۰ نفر از اشرار از کشور عراق در صدد ورود به کشورمان از مرز سردشت برای ایجاد ناامنی و خدشه‌دار کردن آرامش و امنیت کشور بودند که با تلاش نیرو‌های مرزبانی کشورمان در این نقطه مرزی خسارات سنگینی متحمل شدند که دو نفر از مرزبانان غیور که در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند از استان اردبیل اعزام شده بودند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل بیان کرد: پیکر مطهر این شهدای والامقام که در راه دفاع از خاک میهن و مقابله با معاندان نظام ایثارگری کرده و برگ زرین دیگری بر افتخار و اقتدار کشور رقم زده و در کارنامه ایثار و شهادت به ثبت رساندند روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان انتظامی و نظامی و همسنگران این شهدا در سردشت تشییع و به اردبیل انتقال داده شد.

حسینی گفت: مراسم شبی با شهدا امشب برای بزرگداشت این شهدا در اردبیل برگزار شده و پیکر مطهر این دو شهید والاتبار فردا بعد از نماز جمعه اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم تا باغمیشه تشییع شده و پس از وداع مردم اردبیل با این شهدای والامقام برای تشییع و تدفین در زادگاه خویش، پیکر یکی از شهدا به روستای جبه‌دار اردبیل و پیکر شهید مطهر دیگر به شهرستان بیله‌سوار منتقل می‌شود.

وی با تسلیت این ضایعه تاسف‌بار به تمام مردم ایران و به ویژه مردم استان اردبیل تصریح کرد: از عموم مردم استان اردبیل، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و مسئولان استانی دعوت می‌شود تا در این مراسم‌ها حضوری پرشور و گسترده داشته و ضمن تجدید میثاق با شهدای والامقام، بار دیگر دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و نظام را به نمایش بگذارند.

​استان اردبیل با ورود پیکر مطهر دو شهید مرزبانی آکنده از عطر شهادت شد

همچنین یاسر شاهی مدیرکل بنیاد استان صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های استقبال و تشییع شهدا با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام و تبریک و تسلیت افسران شهید مرزبانی شهیدان والامقام یوسف پیرانه و محبوب قربانی گفت: این شهیدان گرانقدر در ایام شهادت حضرت علی علیه السلام و شب مبارک قدر در حالی که مردم سراسر ایران با آرامش و امنیت مشغول راز و نیاز با معبود خود بودند به صیانت از مرز‌های مهین مقدس اسلامی پرداخته و در درگیری با گروهی از منافقین کور دل و اشرار که قصد نفوذ به خاک پاک کشور از منطقه مرزی سردشت داشتند به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

وی با بیان مقام بلند مرتبه شهدا افزود: شهیدان حجت‌های قاطع و برهان روشن برای نسل‌های آینده در حقانیت راهی است که انتخاب کرده ایم و اکنون نیز شاهد ورود پیکر‌های مطهر دو تن از عزیزترین مدافعان عزت و سربلندی مهین اسلامی هستیم.

مدیرکل بنیاد به استفاده از تمام ظرفیت‌های ارگان‌ها در هرچه باشکوهتر برگزار کردن مراسم استقبال، تشییع و دیگر مراسم‌های شهدا تاکید کرد.

گفتنی است پیکر مطهر این شهیدان جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه در اردبیل تشییع و پیکر شهید والامقام محبوب قربانی در روستای «جبه دار» از توابع شهر اردبیل به خاک سپرده می‌شود و شهید گرانقدر یوسف پیرانه به زادگاهش شهرستان بیله سوار مشایعت می‌گردد.

روابط عمومی بنیاد استان با صدور اطلاعیه‌های متعدد از صدا و سیمای مرکز اردبیل از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران و اقشار مختلف مردم قدرشناس و همیشه در صحنه برای حضور در مراسم تشییع فرزندان غیور مرزو بوم ایران اسلامی دعوت بعمل آورده است.

ارسال نظرات