سردار محمدرضا یزدی در مراسم سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیرامون مواجهه افراد با آرمان های امام(ره) گفت: ملاک عمل جوانان ما نباید عملکرد افراد باشد بلکه پیمودن خط و مشی امام خمینی(ره) و آرمان های ایشان، سنگ محک انقلابی گری ماست.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۵۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) در گفتگوی خبری با خبرنگاران در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امروزه، پس از گذشت ۲۹ سال از رحلت حضرت امام خمینی(ره) متاسفانه ما شاهد هستیم که بخشی از آرمان های امام بزرگوار از سوی برخی از کسانی که روزگاری با ایشان همراه بودند مورد تردید قرار گرفت و این افراد نتوانستند راه امام را با موفقیت بپیمایند. از سوی دیگر تلاش شبانه روزی دشمنان برای مقابله و از بین بردن نگاه آرمانی امام امت و ارزش ها و اصولی که ایشان برای مردم تعیین کرده و درصدد تحقق آن ها بودند؛ بر کسی پوشیده نیست. 

وی افزود: البته در این سال ها و در راستای تبیین اهداف والای حضرت امام خمینی(ره) و عمل به آن، اقدامات و تلاش های زیادی شد تا بتوان مردم و جوانان را با این آرمان ها آشنا کرد و بحمدا... نتیجه ی این تلاش ها نیز بی ثمر نبوده است، و از آنجا که این آرمان ها، برگرفته از فطرت پاک انسانی است لذا هر فردی که با آن مواجه می شود، با همان برخورد اول، آن را می پذیرد، ولیکن آنچه مسلم است اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران با در دست داشتن ابزارهای مختلف تبلیغاتی، دروغ پراکنی، شایعه افکنی و ایجاد تردید در افکار و اذهان نسل جوان کشورمان، همه کوشش خود را برای از بین بردن این آرمان ها به کار بسته است. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) ادامه داد: از تبعات منفی به وجود آمدن تردید در قول و عمل برخی همراهان قدیمی امام(ره) این بود که عده ای از افراد که آرمان های امام را با اشخاص دنبال می کردند نیز دچار ابهام شدند که چرا فلان شخص که در نجف همراه امام(ره) بود و یا در مبارزات مختلف سیاسی با ایشان همراهی می کرد امروز برای رسیدن به آن آرمان ها دچار تردید شده و یا مسیر خود را عوض کرده است؟ لذا بر همین اساس تنها راه رهایی از این تردیدها، توجه به فرمایشات، خط مشی ها و شاخص هایی است که رهبری معظم انقلاب اسلامی برای ما به تصویر می کشند. 

یزدی ادامه داد: ما باید اشخاص را از آرمان ها جدا کنیم. ملاک عمل ما افراد نیستند بلکه پیمودن خط و مشی امام خمینی(ره) و آرمان های ایشان، سنگ محک انقلابی گری ماست. کسی که مطابق با این آرمان ها حرکت کرده و برای تحقق آن ها تلاش کرد؛ همراه با مسیر امام(ره) است و در مقابل کسانی که در میانه راه به واسطه مسائل شخصی، سیاسی، حزبی و گروهی و بغض هایی که ممکن است به وجود بیاید، دچار تردید و لغزش شدند و از آرمان های امام راحل سر باز زدند و از مسیر خارج شدند، مردود هستند. 

سردار یزدی درخصوص لزوم تداوم حرکت مردم در مسیر آرمان های امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام راحل عظیم الشان با آن عمق نگاهی که نسبت به آینده انقلاب اسلامی داشتند، برای روزهای سخت، پیچ های تاریخی و بزنگاه هایی که مردم باید مسیر خود را انتخاب کنند، نقشه راه را ارائه کرده اند لذا بر ماست که خط مشی انقلابی امام را به نسل جوان کشور منتقل کنیم تا مردم بدانند در مواجهه با مکر و کید دشمنان انقلاب اسلامی، تنها ریسمانی که می شود به آن تمسک جست، نگاه رهبری معظم انقلاب و شاخص هایی است که این خلف صالح امام خمینی(ره) برای ما تعیین می کنند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده افزود: در طول تاریخ اسلام این مسئله ذکر شده که پیامبر خدا(ص) بارها به مردم تاکید می کردند که اگر روزی من از دنیا رفتم، شما هوشیار باشید و در پیمایش مسیر حق به بیراهه نروید. در همین راستا امام(ره) نیز در صحبت هایشان فرمودند: اگر روزی من هم از اسلام خارج شوم مردم از اسلام خارج نخواهند شد. حتی اگر روزی من از این دنیا بروم اسلام نمرده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که ما چقدر توانسته ایم امانت دار خوبی برای آرمان های امام راحل باشیم خاطرنشان کرد: در این چهل سال که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد ما همواره شاهد بوده ایم که از همان روزهای اول شکل گیری انقلاب تاکنون عده ای چه در داخل و چه در خارج سعی داشته اند تا نگذارند حرکت انقلاب، مستمر، مستدام و سریع باشد. در این میان افرادی بوده اند که در دوران دفاع مقدس انقلابی عمل کردند ولی در ادامه ی راه، انقلابی نماندند. انقلابی ماندن در این مسیر بدین معنی بود که با نگاه رهبر منتخب بعد از امام(ره)، مسیر انقلاب را ادامه داد، اما حجاب معاصرت، آن ها را گرفت و گمان کردند چون زمانی با امام همراه بوده اند، خط امام را بهتر از دیگران می شناسند لذا ادعا کردند برای این که خط امام ماندگار باشد، باید از یک سری اصول عدول کنیم و تصورشان این بود که چون ما توان کافی برای نیل به آرمان های امام(ره) نداریم، پس باید به آرمان های حداقلی اکتفا کنیم.

سردار یزدی در پایان درخصوص نگاه نسل جوان به مفاهیم انقلاب اسلامی اذعان داشت: جوانان ما امروز با شرایط پیچیده ای روبرو هستند و اگر به دنبال شاخص های ناب انقلابی گری نباشند حتما با مشکل مواجه خواهند شد و نتیجه اش گرفتار شدن در دام حواشی و فتنه هایی است که دشمن برای آن ها پهن کرده است. لذا بر تمامی مسئولین و افرادی که روزگاری امام بزرگوار و دفاع مقدس را درک کرده اند فرض است که ابتدا مراقب افکار و عقاید خود و اطرافیان شان در مقابل تهاجم بیگانگان و دشمنان قسم خورده ی نظام اسلامی باشند و ثانیا آماده فداکاری در راه تحقق آرمان های انقلاب باشند تا نسل جدید کشور احساس کند که این مسیر همچنان پابرجاست در غیر این صورت این قشر جوان پر انرژی دیگر به میدان نخواهد آمد.

در پایان از خداوند منان می خواهم که به ما توفیق دهد تا بتوانیم با شاخص هایی که رهبری معظم انقلاب اسلامی ترسیم می کنند مسیر انقلاب  را دنبال کنیم و از آن خارج نشویم.

ارسال نظرات