خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در نهج البلاغه تاکید شده است که علما نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرده و بی تفاوت باشند، گفت: امام علی در سفارشی به مالک اشتر فرمودند: کسی که می‌خواهد عهده دار اداره مملکت اسلامی باشد باید با علما ارتباط برقرار کند.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۶۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
ایستادگی علما در برابر ظلم و ستم مورد تاکید نهج البلاغه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در مراسم افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به حضور خود به مدت ۵ سال در درس تفسیر علامه طباطبایی اظهار کرد: قرآن در وجود علامه طباطبایی مجسم شده بود و ایشان در هنگام تفسیر برخی از آیات اشک می‌ریختند.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع)، بر بهره مندی هر چه بیشتر از کتاب ارزشمند نهج البلاغه تاکید کرد و افزود: این کتاب بسیار عظمت داشته و دارای جامعیت است و کلام امام علی (ع) دارای فصاحت و بلاغت بوده و برای همگان قابل فهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از خطبه‌های نهج البلاغه دارای اعجاب است، یادآور شد: در نهج البلاغه خطبه‌هایی چند صفحه‌ای و بدون نقطه و کلمه الف. دارد و این خطبه‌ها اعجاب آور است.

وی با بیان اینکه در نهج البلاغه تاکید شده است که علما نباید در برابر ظلم و ستم سکوت کرده و بی تفاوت باشند، اضافه کرد: امام علی در سفارشی به مالک اشتر فرمودند: کسی که می‌خواهد عهده دار اداره مملکت اسلامی باشد باید با علما ارتباط برقرار کند.

آیت الله نوری همدانی گفت: ایام شهادت حضرت علی (ع) فرصت مناسبی است که بیشتر نسبت به مطالعه کتاب نهج البلاغه اهتمام داشته و مشی و سیره آن حضرت را مورد توجه قرار دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها