امام‌جمعه اردکان ضمن دعوت همگان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: بی‌تردید روز قدس امسال حماسی‌تر و باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۳۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرگزاری بسیج، از روز قدس به‌عنوان روز خروش و خیزش جهانی امت اسلام و انسان‌های آزاده علیه جبهه استکبار جهانی به‌ویژه غده سرطانی اسرائیل و اعلام برائت از این رژیم جعلی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یادکرد.
وی افزود: بی‌تردید روز قدس امسال حماسی‌تر و باشکوه‌تر برگزار خواهد شد چراکه علاوه بر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در اشغال هفتادساله سرزمین فلسطین، اقدام وقیحانه و خلاف عرف دیپلماتیک رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا و سرمداران کاخ سفید در انتقال سفارتایالات‌متحده به قدس شریف که نقض صریح قوانین بین‌المللی است، هم احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است و هم خشم مقدس آنان را بیش‌ازپیش برانگیخته است. این اقدام بی‌خردانه رئیس‌جمهور آمریکا، همه ملت‌های مسلمان جهان خصوصاً ملت هوشیار، آزاده و همیشه درصحنه ایران را مصمم‌تر از همیشه خواهد کرد تا با حضور گسترده خود در این مراسم معنادار، پیام آزادی‌خواهی، وحدت اسلامی و مقابله جدی با دسیسه‌های استکبار جهانی را به سراسر جهان مخابره کنند.
امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: امروزحمایت همه‌جانبه آمریکای جنایتکار از جنایات رژیمصهیونیستی و نقش مستقیم آنان در کشتار ملت بی‌دفاع فلسطین آن‌همبا شعار مبارزه با تروریسمبر کسی پوشیده نیست و این تنها نیرنگی برای حضور نامشروع آمریکای جهان خوار و اسرائیل غاصب در منطقه است.
وی، ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم منحوس، سکوت مرگبار و همراهی ذلیلانه برخی دولت‌هایبه‌اصطلاح اسلامی با جنایتکاران در منطقه، بر حق مسلم و مشروع مردم مظلوم فلسطین در دفاع از خویش و بازگشت به موطن اصلی خود تأکید کرد و ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت مسلمان ایران را به زنده نگاه‌داشتن روز قدس و آرمان فلسطین به‌عنوان یادگار بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، تحت رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای «مدظله‌العالی» فراخواند.
حجت‌الاسلام شاکر از روز قدسبه‌عنوانروز احیای اسلام است نام برد و اظهار داشت: در اوضاع کنونی منطقه و جهان و پس از جنایت‌هایی که به نام اسلام عزیز در کشور‌های مسلمان منطقه با ترور و اشغالگری صورت گرفت، امید است که با آزادی قدس شریف و رهایی همه مظلومان و ستمدیدگان از بند اسارت متجاوزان و اشغالگران، شاهد تحقق آرزوی امام راحل و حکم‌فرمایی صلح و آزادی در جهان باشیم.
وی افزود: روز قدس، روز تجلی دفاع از آزادی و حقوق مسلمانان بی‌دفاع فلسطین، روز استقامت، سرافرازی، عدالت‌خواهی و اتحاد دنیای اسلام است. نام‌گذاری این روز توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که نقطه عطف همبستگی مسلمانان جهان است، ثمرات بسیاری برای جامعه مسلمین در پی داشته است.
امام‌جمعه اردکان در پایان از آحاد مختلف ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی و دیگر مسلمانان خواست که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر همبستگی، صلابت و اقتدار دنیای اسلام را به جهانیان به‌ویژه استکبار جهانی نشان دهند.
ارسال نظرات