خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرباقری در مراسم احیا شب قدر:

شب قدر فرصتی برای رسیدن به همه اوصاف جمال و جلال است

استاد حوزه علمیه قم شب قدر را فرصتی برای رسیدن به همه اوصاف جلال و جمال دانست و گفت: شب قدر زمان پاک شدن از همه بدی‌ها و رسیدن به خوبی‌هاست و همه این‌ها در تجدید عهد با امام و تبعیت از ایشان خلاصه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۹۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷
شب قدر فرصتی برای رسیدن به همه اوصاف جمال و جلال است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری بامداد جمعه در مراسم احیا شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه از ائمه اطهار به عنوان آیات الله یاد می‌شود، گفت: کسانی که از آیات الله روی بر می‌گردانند درب‌های آسمان و بهشت روی آن‌ها بسته شده و دائم باید جهنمی بوده و یا در زمین بمانند.

وی با اشاره به اینکه از امام (ع) به عنوان باب الله یاد شده است، اضافه کرد: کسی که در صراط محب و معرفت خداوند قرار گرفت به اسرار ولایت راه پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام (ع) میزان حقیقی است که هر چه را در عالم بخواهند بسنجد با او می‌سنجند، افزود: امام میزان حقیقی بوده و تعلق به امام وزن حقیقی است و در روز قیامت فقط عده‌ای میزانشان سنگین است و آن‌ها کسانی هستند که هر چیزی را با میزان امام (ره) وزن می‌کردند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در برابر نعمت امام از ما شکر خواسته است، بیان کرد: هرچه که خداوند می‌خواهد به بنده بدهد در امام (ع) خلاصه می‌شود.

میرباقری با اشاره به اینکه از ما محبت نسبت به امام خواسته‌اند، افزود: امام کلمه سر خداست و باید در برابر امام تسلیم باشیم؛ از ما اطمینان به تقدیر امام خواسته اند و باید کار‌های ما به گونه‌ای باشد که رضایت ایشان جلب شود.

وی با بیان اینکه شب قدر شب تجدید عهد با امام (ره) است، گفت: شب قدر فرصتی برای رسیدن به همه اوصاف جلال و جمال است؛ شب قدر زمان پاک شدن از همه بدی‌ها و رسیدن به خوبی‌هاست و همه این‌ها در تجدید عهد با امام و تبعیت از ایشان خلاصه می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم علامت درک شب قدر را آرامش دانست و یادآور شد: هرچه که امشب به امضای امام عصر (عج) برسد زیباست.

وی با بیان اینکه همه مومنان به شفاعت حضرت معصومه (س) وارد بهشت می‌شوند، یادآور شد: بهشت ولایت امام علی (ع) و امام زمان (عج) است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار