خبرهای داغ:

حضور هنرمندان در عرصه جنگ نرم علیه اسرائیل سبب انزوای این رژیم می‌شود

هنرمندان استان قم با اشاره به اهمیت عرصه جنگ نرم و برنامه ریزی استکبار در این زمینه، بر لزوم تولید آثار هنری برای نمایش مظلومیت ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۰۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵
حضور هنرمندان در عرصه جنگ نرم علیه اسرائیل سبب انزوای این رژیم می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روز قدس و اهمیت راهبردی بزرگداشت هر چه باشکوه‌تر آن که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل قدرت و توسعه یافتگی و تفرقه عامل سستی دیانت و عقب ماندگی است طرح و تبیین شود.

در طول بیش از سه دهه گذشته همواره به عنوان یکی از شاخص‌ها، محورها، ملاک‌ها و در حقیقت یکی از زمینه‌ها و پیش شرط‌های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام باید برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامد‌های آن به عنوان عمده‌ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز داشته باشند.

برای نمایش مظلومیت فلسطین آثار هنری به اندازه کافی تولید نکردیم

علی اصغر نظری حائل مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان قم در گفت و گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به فرارسیدن روز قدس اظهار داشت: روز قدس نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت وکرامت آن است، با این وصف، گرامیداشت این روز ماندگار ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است.

وی افزود: قدس درحقیقت نماد اسلامیت قضیه فلسطین و مظهر مظلومیت سرزمینی است که همواره مورد طمع استعمار در طول تاریخ بوده است.

نظری حائل ادامه داد: در تمامی سال‌های گذشته، نظام سلطه با ترفند‌های مختلف از جمله درگیری و تفرقه در جهان اسلام، تلاش کرده تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود که البته با هوشمندی و تدبیر رهبر حکیم انقلاب، مسلمانان همچنان فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌دانند.

مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان قم بیان کرد: از آنجایی که مستکبران جهان اهمیت هنر و هنرمند را در میان جوامع به خوبی می‌دانند، برای نشان دادن حقانیت دروغین رژیم غاصب صهیونیستی از ظرفیت هنرمندان در رشته‌های مختلف استفاده می‌کنند، ولی ما مسلمانان برای نمایش مظلومیت فلسطینیان آثار هنری به اندازه کافی تولید نکردیم.

وی گفت: امروز وظیفه ما انتقال آموزه‌های دینی و سیاسی به نسل جوان است تا راه درست و حقیقت را گم نکنند و در میان هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان خود را نبازند.

حضور هنرمندان مسلمان در عرصه جنگ نرم علیه اسرائیل سبب انزوای این رژیم می‌شود

امیر حاج ابراهیمی مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان قم در گفت و گو باخبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری ملت‌های مسلمان نیازمند حفظ وحدت، همبستگی و یکپارچگی در برابر رژیم ضدبشری اسرائیل هستند و لازم است با بصیرت و درایت، از توطئه‌ها و اختلاف افکنی صهیونیست‌ها که در صدد انحراف جهان اسلام از مبارزه با اشغالگران قدس شریف و احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین، به سمت برادرکشی و جنگ مذهبی هستند، پرهیز کنند.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: ملت شریف ایران افتخار پیشگامی در دفاع از فلسطین مظلوم را دارند و در روز قدس امسال نیز همپای تمامی مسلمانان جهان در دفاع از قدس شریف به پا خواهند خواست و بار دیگر حقانیت آرمان فلسطین را فریاد خواهند زد.

وی عنوان کرد: اکنون که رژیم صهیونیستی با حرکات غیر انسانی به خاک و مردم مسلمان و مظلوم فلسطین تعرض و تجاوز کرده است بر هر مسلمان و در واقع بر هر انسانی واجب است که انزجار خود را از این همه تجاوز و تعدی اعلام کند، روز قدس در واقع روز انزجار صهیونیسم رسانه‌ای است.

حاج ابراهیمی بیان کرد: اگر هنرمندان تمام کشور‌های با ابزار هنر وارد عرصه مقابله همه جانبه با رژیم غاصب صهیونیستی شوند، می‌توان شاهد انزوای بیش از پیش این رژیم و سرکردگانشان در میان مردم آزادی خواه جهان بود.

هنرمندان با هشدار فرهنگی نسبت به آینده باید جامعه جهانی را متوجه کژی‌ها کنند

محمدجواد قدسی معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به لزوم حضور همه اقشار جامعه در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: حضور قشر هنرمند به دلیل تأثیر قابل توجه زبان هنر در میان مردم، در شرایط امروز جامعه بسیار مهم است.

وی افزود: هنرمندان با هشدار فرهنگی نسبت به آینده باید جامعه جهانی را متوجه کژی‌ها کنند به همین منظور وظیفه داریم برای آینده و امروزمان کاری انجام دهیم.

معاون ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم تصریح کرد: اگر در حوزه سیاست خارجی، فرهنگی و اقتصادی همچون حوزه‌های دفاعی با پیشگیری و دقت در هدف‌گیری پیش رفته و طبق توصیه‌های رهبری اقدام می‌کردیم اکنون تحریم‌ها و فشار‌ها هیچ تأثیری بر وضعیت کشور نداشت و ما همچون بازوی دفاعی اکنون دارای یک بازوی قوی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بودیم.

گزارش و گفت و گو از سید احمد نجفی اردبیلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار