حجت الاسلام والمسلمین علی محامد یزدی در جمع شب زنده داران شهرکرد گفت: شب قدر، شب ولایت است.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۲۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه ودانشگاه دعوت شده از شهر مقدس قم، در مراسم احیای مؤمنین روزه دار شهرکرد به تشریح اهمیت شب قدر پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی محامد یزدی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد اظهار کرد: خداوند به قرآن قسم یاد کرده و فرموده که ما این کتاب را در شب قدر نازل کردیم که این لیله مبارکی است.

وی افزود: شب قدر، کلمه و واژه قدر و منقبتش از همه دوران سال بالاتر  و بهتر است. شبی است که عبادت در آن بهتر از یکهزار ماه است که تقریباً برابر 82سال و عمر یک انسان می شود.

استاد محامد یزدی گفت: معنای دیگر قدر، عبارت است از ضیق. یعنی خدا به هرکسی مصلحت بداند رزق می دهد و روزی اش را وسیع می گرداند؛ وگرنه رزق او را کمتر می کند.

سخنران سومین شب قدر در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، افزود: شب قدر، شب نزول ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به زمین می باشد. در این شب ملائکه با مردم مصافحه می کنند و تعداد آنها به قدری زیاد است که گستره زمین گنجایش آنها را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محامد یزدی ادامه داد: در سه نقطه از زمین ملائکه الهی وارد نمی شوند که عبارتند از: خانه ای که در آن شرب خمر می شود. دیگری جایی که سگ و خوک در آن مکان نگهداری می شود و سومین نقطه محلی است که کسی در آنجا از حرام جنب شود.

استاد حوزه علمیه قم، مسائل مهم شب قدر را بیان کرد و افزود: شب قدر، تجلّی ولایت و  شب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) است. شب ولایت است. رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم        در روایتی فرمودند: شب قدر، شب ولایت تو ست یا علی و ولایت فرزندان تو در شب قدر نازل شده است.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، با بیان اینکه مقدرات تمام سال در شب قدر تعیین می شود، گفت: برای شب قدر والیان و امامانی است. حضرت علی علیه السلام و 11 فرزندش والیان، فرمانروایان و رهبران و قائدان امت هستد و باید به اینها ایمان بیاوریم.

حجت االاسلام محامد یزدی، تصریح کرد: قبولی طاعات و عبادات در گرو محبت به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و روایت است اگر کسی سی هزار سال در زمین صفا و مروه عبادت کند؛ ولی محبت اهلبیت علیهم السلام در وجودش نباشد، عبادتش مقبول نیست.

استاد حوزه ودانشگاه خاطرنشان کرد: شب قدر، شب توبه و شب عبادت و شب بخشش گناهان است. دعا در این شب سفارش شده؛ زیرا دعا نور آسمان و زمین است و بهترین وسیله برای واسطه قرار دادن در درگاه الهی هنگام دعا، قرآن و عترت پیغمبر و آل پیامبر می باشد.

ذکر توسل و اجرای مراسم قرآن به سر پایان بخش این محفل معنوی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بود که به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرکرد و با حضور خیل کثیر مؤمنین و مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،قرائت دعای کمیل،جوشن کبیر، نوحه خوانی و سینه زنی با نوای گرم مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اقامه یک شبانه روز نماز قضا به صورت جماعت از دیگر برنامه های سومین شب از لیالی با عظمت قدر بود.

 این مراسم با شکوه با تلاش ارزشمند صداوسیمای استان به صورت زنده و مستقیم از سیما و صدای شبکه جهانبین پخش شد .

ارسال نظرات