مراسم گرامیداشت ارتحال امام (ره)ف قیام 15 خرداد و یادواره اولین شهید نهضت امام خمینی (ره) شهید سید یونس حسینی رودباری با حضور آحاد مردم و مسئولین شهرستان رودبار در مصلا این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۴۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودبار، امام‌جمعه شهرستان رودبار در این مراسم اظهار کرد: شهید سید یونس رودباری از پیشگامان شهدای انقلاب اسلامی و افتخار استان گیلان و شهرستان رودبار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود داودی با اشاره به اهمیت و جایگاه تکریم خانواده شهدا و ایثارگر افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران صاحبان اصلی و میراث داران انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب شکوهمند اسلامی است.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با بیان اینکه 15 خرداد سند مظلومیت انقلاب اسلامی است گفت: قیام حضرت امام خمینی (ره) از یک تفکر بلند و با یک انقلاب بزرگ و تکان‌دهنده آغاز شد.

داودی به تبیین اندیشه‌ها و انگیزه‌های انقلابی حضرت امام (ره) پرداخت و بیان کرد: امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد حاکمیت اسلامی و حکومت دینی بود.

وی با بیان اینکه حوادث قیام 15 خرداد نباید مسکوک بماند، به گوشه‌هایی از ظلم و ستم رژیم منحوس پهلوی در آن زمان اشاره و خاطرنشان کرد: شهادت بیش از 15 هزار نفر در 15 خرداد سال 42، نشان‌دهنده سخایت و جلادت رژیم منحوس پهلوی بود.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با بیان ظلم و ستم و آدم کُشی رژیم پهلوی می‌بایست به‌خوبی برای نسل امروز تشریح شود گفت: اگر خیانت‌ها، آدم کُشی 14 خرداد سال 42 را به‌خوبی بازگو می‌کردیم، دیگر نسل جوان امروز رژیم پهلوی را مورد تشویق قرار نمی‌دادند.

داودی با بیان اینکه 15 خرداد نشان‌دهنده اسلامیت ذات انقلاب است گفت: 15 خرداد سند پرافتخار و نگین سرخ برای تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حوادث 15 خرداد ثابت کرد که مردم تمام‌قد پای ولایت ایستاده‌اند.

امام‌جمعه رودبار در بخش دیگر سخنان خود به اولین شهید نهضت امام خمینی (ره) و شهید شاخص روحانیت کشور اشاره کرد و گفت: شهید سید یونس رودباری سند پرافتخار استان گیلان و شهرستان رودبار است.

داودی با بیان اینکه هنوز نتوانستیم شهید رودباری را پرافتخار و شایسته معرفی کنیم گفت: شهید رودباری شخصیت برجسته‌ای که امام ایشان را علی‌اکبر انقلاب معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه می‌بایست سرمایه‌های فرهنگی و ملی به نحو احسن معرفی شوند تصریح کرد: بسیاری از کشورها و جوامع چیزی برای بالیدم و معرفی کردن ندارند و لذا متمسک به افسانه‌ها و رؤیاپردازی‌ها شدند.

امام‌جمعه شهرستان رودبار به رشادت‌ها و شهامت‌های شهید رودباری اشاره کرد و افزود: شهید سید یونس در مقابل کماندوهای تادندان‌مسلح رژیم منحوس پهلوی جوانمردانه ایستاد.

داودی گفت: شهامت، دلیری، استقامت و ایستادگی شهید رودباری باید برای نسل امروز تشریح شود.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام خمینی (ره) آرمان‌های انقلاب به‌شدت و قدرت توسط مقام معظم رهبری پیگیری و دنبال شد گفت: عده‌ای که دل‌خوشی از انقلاب نداشتند فکر می‌کردند که با رحلت امام، اهداف و آرمان‌های اصلی انقلاب دچار خدشه می‌شود اما جانشین امام بااقتدار مسیر امام و انقلاب را ادامه دادند.

امام‌جمعه رودبار افزود: مقام معظم رهبری همیشه امام را به‌عنوان یک رهبر زنده و مقتدای جاوید معرفی می‌کنند.

داودی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواستند اندیشه امام را به موزه‌ها بسپارند گفت: اندیشه امام داغ‌تر از آن است که بتوان در موزه قرار گیرد.

وی افزود: اندیشه حضرت امام در حول محور استکبارستیزی، طرفداری از محرومیت، مخالف و تقابل با اشرافیت و طرفداری از اسلام ناب محمدی می‌چرخید.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با بیان اینکه امام خمینی (ره) سازش‌ناپذیر بود گفت: استکبارستیزی حضرت امام مثال‌زدنی بود.

داودی افزود: روح بلند، استکبارستیزی، روحیه ایثار و شهادت و طرفداری از مظلومیت در تمام کلام امام (ره) متبلور بود.

وی با اشاره به ارتباط صمیمی و تنگاتنگ جوانان با امام راحل اظهار کرد: پیام‌های حضرت امام به جوانان سبب شد تا به بهترین شیوه هشت سال جنگ تحمیلی را مدیریت کند.

امام‌جمعه رودبار گفت: رهبری مدبرانه و هوشمندانه امام خمینی (ره) باعث شد تا در مقابل هجمه عظیم جهانی در هشت سال دفاع مقدس بایستیم و پیروز شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات