راهپیمایان روز جهانی قدس طی قطعنامه‌ای تاکید کردند: آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه صهیونیستها و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل آرمان بلند انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۵۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم روزجهانی قدس در تهران و ۹۰۰ شهر ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد و راهپیمایان در پایان قطعنامه ای را صادر کردند.

قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس: تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» است

راهپیمایان روز جهانی قدس طی قطعنامه‌ای تاکید کردند: آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه صهیونیستها و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل آرمان بلند انقلاب اسلامی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

 (سوره اسراء/ آیه ۱)

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد با حضور حماسی، باشکوه و انقلابی در رستاخیز امت اسلامی و آوردگاه بزرگ «روز جهانی قدس»، بار دیگر وحدت و اراده مسلمانان عالم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان بلند آزادی بیت‌المقدس و اعلام برائت از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت قبیله‌ای روزگار، زوال قطعی رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی را فریاد زنیم.

اینک با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و معجزگون معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس و تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای  که آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است و جبهه سلطه و صهیونیسم با شکست رؤیای «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، به توطئه‌های پلید و جدیدی مانند «معامله قرن» و به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن «روز جهانی قدس» که نماد بیداری امت اسلامی و مظهر زنده بودن ملت و مقاومت فلسطین و انتفاضه «بازگشت» است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌نماییم:

۱ـ «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمامی همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.

۲ـ اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۳ـ با محکوم کردن توطئه موسوم به «معامله قرن» به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» بوده و هرگونه راه‌حل جایگزین را فرصت‌سازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمال‌کردن حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

۴ـ فلسطین را «رمز وحدت، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار در حفظ رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی و ایجاد چتر امنیتی برای اشغالگران پلید دانسته و ضمن تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مراجع، علما و نهادهای دینی جهان اسلام به‌ویژه «دانشگاه الازهر» و «علمای حجاز» در حمایت از مردم فلسطین و ناکام دانستن تلاش‌های گذشته آنان، انتظار می‌رود با افشای توطئه‌های جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان، تلاش سران مرتجع برخی کشورهای اسلامی و عربی برای سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف را محکوم و به رسالت تاریخی و تکلیف شرعی خود در این عرصه عمل نمایند.

۵ـ وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان «آزادی قدس شریف» و اخراج اشغالگران از این سرزمین مقدس دانسته و با حمایت همه‌جانبه از «خط مقاومت و انتفاضه»، یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و حذف معادله بازگشت که برای بستن پرونده فلسطین طراحی شده است را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی، این توطئه خطرناک را ناکام سازند.

۶ـ شکست «فتنه داعش» و تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، ناکامی رژیم آل سعود در جنگ و تجاوز ضد ملت‌های مظلوم و مقاوم یمن و بحرین به رغم حمایت‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را از دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت اسلامی دانسته و با تأکید بر محفوظ دانستن حق انتقام و مقابله به مثل در قبال توطئه‌های استکباری و صهیونیستی، همراه با آحاد امت اسلامی اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام با مسأله‌سازی‌های انحرافی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع و امنیت اشغالگران قدس سازند.

۷ـ «آمریکا» را همچنان «طاغوت اعظم»، «شیطان بزرگ» و «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم‌کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از «برجام» و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم «شروط و ملاحظات راهبردی» رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی پرداخته و عنداللزوم تصمیم و اقدام انقلابی را در دستور کار قرار داده و نام خود را به نیکی در تاریخ جاودانه سازند.

۸ـ با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولین و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری   به‌عنوان «نقشه راه انقلاب اسلامی» و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز نموده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.

۹-از همه دستگاه ها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان های معتقد به نظام می خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت های خطیر تاریخی خود برابر توطئه های 'جبهه دشمن' که از طریق 'نفوذ' و 'اختلال در محاسبات نظام اسلامی' در صدد تحمیل اراده شیطانی خود در پوشش پیمان ها و سندهای به اصطلاح جهانی و بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، پالرمو، FATF برای هدف قراردادن 'هویت'، 'استقلال' و 'اقتدار' انکارناپذیر کشور هستند، عمل نموده و با صیانت از منافع و مصالح ملی، توطئه ها و ترفندهای دشمنان در این عرصه را خنثی و با شکست مواجه سازند.

سرلشگر باقری: بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی می شود

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز وحدت مسلمان نمایان تر شده است و بازی انتقال سفارت امریکا به قدس نمی تواند آرمان مسلمان را دچار خدشه کند و این عواملی است که باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی می شود.

رحیمی: رژیم صهیونیستی در یکی دو دهه آینده دیگر وجود نخواهد داشت

سردار حسین رحیمی فرمانده ناحیه انتظامی تهران بزرگ در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در گفتگو با خبرنگار مهر، با بی‌نظیر خواندن حضور مردم در راهپیمایی روز قدس با وجود گرمای هوا اظهارداشت: این حضور به ما این نکته را گوشزد می‌کند که هر موقع توطئه‌ها و تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها بیشتر شود، انسجام، وحدت و همدلی ملت ما هم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به آینده تحولات فلسطین تاکید کرد: قطعاً یک یا دو دهه آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و این وعده خداوند است و محقق می‌شود.

بشارتی: نامگذاری روز قدس از خطر فراموشی فلسطین جلوگیری کرد

علی محمد بشارتی، وزیر اسبق کشور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اگر چشمی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس را نبیند و انکار کند آن چشم کور است، اظهار داشت: حضور مردم نشان می دهد که با ترفندهای صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم، مسئله قدس فراموش نمی‌شود.

وی افزود: این مردم پیروان امام و مقام معظم رهبری هستند و این دو بزرگوار با پیگیری‌های هوشمندانه و به موقع خود، مسئله قدس را در شرایطی که رو به فراموشی می رفت، زنده کرده اند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در مطلع پیروزی انقلاب اسلامی، کارتر رئیس‌جمهور آمریکا برخی سران فلسطینی و سران رژیم صهیونیستی را دور هم جمع کرد و پیمان ننگین کمپ دیوید را بر مبارزان فلسطینی تحمیل کرد. کار به جایی رسیده بود که ماجرای فلسطین رو به فراموشی و نابودی می رفت. در چنین شرایطی اغلب سران فلسطین دچار فساد شده بودند و با این پیمان ننگین موافق بودند اما خداوند نگذاشت و با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس، جلوی این ماجرا گرفته شد.

بشارتی با بیان اینکه بیت المقدس، قبله اول مسلمین است و فراموش شدنی نیست، تصریح کرد: اسرائیل یک دولت غیرقانونی و غاصب در منطقه است و به تعبیر مقام معظم رهبری، این رژیم یک غده سرطانی بدخیم است که اگر آن را در نیاوریم، منطقه را می کشد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در موضوع برجام عنوان کرد: ما چندان به این مذاکرات امیدوار نیستیم و تاکنون نیز از آنها خیری ندیدیم؛ ملتی که با زبان روزه و با این حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس آمده اند، بهترین تکیه گاه نظام و مسئولان هستند.

منافع ایران تامین شود دربرجام می‌مانیم/ امیدواریم اروپا پای عهد خود بماند

محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ما بارها و بارها نشان داده‌ایم به معاهدات بین‌المللی پایبند هستیم و قطعا پای عهد خود می‌مانیم.

وی با بیان اینکه اگر دولت یا نهادی بخواهد حقوق ملت ما را پایمال کند با قدرت با آن مقابله می‌کنیم‌، گفت: اگر کشورهای اروپایی بتوانند مطالبات ایران را از برجام تامین کنند ما در برجام خواهیم ماند.

عارف در ادامه تصریح کرد: امیدواریم اروپا این بار پای عهد خود بماند و درکنار ایران قرار بگیرد زیرا حقوق و خواست ملت ایران مشروع است.

قاضی سراج: تحولات اخیر فلسطین واقعیات بسیاری را آشکار کرد/ راهبرد نظام، حمایت از مظلوم است

قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه راهپیمایی یوم الله روز جهانی قدس در تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پرشور مردم در این راهپیمایی با وجود قرار داشتن در ماه رمضان و گرمای هوا به پشت پرده تحولات منطقه و روابط رژیم های مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: اقدام آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف، روند نابودی اسرائیل را تشدید کرد و فکر می کنم کسانی هم که به این روابط خوشبین بودند، به واقعیت‌ها پی بردند و فکر می کنم تحولات خوبی در آینده رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با مسئله ظلم ستیزی رابطه مستقیم دارد؛ به گونه ای که هر جا ظلم و ظالم وجود دارد، جمهوری اسلامی هم در همان جا حضور خواهد داشت و از مظلوم در مقابل ظالم حمایت خواهد کرد و این راهبرد همچنان ادامه خواهد داشت.

سردار دهقان:آمریکا و مرتجعین منطقه حرکت جدیدی برای تثبیت رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند

سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در امور وزارت دفاع در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیطان بزرگ با همکاری کشورهای مرتجع منطقه حرکت جدیدی را برای تثبیت رژیم کودک کش صهیونیستی آغاز کرد و انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس گام بلندی در راستای همین طرح اسرائیلی‌ها است.

وی با باین اینکه یقینا ملت‌های مسلمان و ملت فلسطین اجازه نخواهند داد که توطئه شوم آنها به نتیجه برسد، گفت: حرکت عظیم مردم ما و ملت‌های جهان در حمایت از ملت فلسطین این پیام را به سیاستمدار تاجری که نه امنیت و نه تاریخ نخوانده و نمی‌داند، رسانده است.

امیری: پالرمو هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود

حسینعلی امیری معاون پارلمانی دولت در حاشیه حضور در راهیپیایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت مسلمانان جهان از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: حمایت مردم فلسطین در آموزه های دینی ما هست و این حداقل وظیفه انسانی و دینی ما به حساب می آید.

وی تاکید کرد: ما روز به روز شاهد پرشکوه برگزار شدن مراسم راهیپمایی روز قدس در حمایت از فلسطین هستیم. 

امیری افزود: امسال هم نسبت به سال های قبل اهمیت بیشتری دارد، با دهن کجی ترامپ به مسلمانان با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس این وظیفه همه مردم آزاده است که در دفاع از فلسطینی ها اقدام کنند. 

معاون پارلمانی دولت تصریح کرد: روز قدس ابتکار حضرت امام بود که باعث شد حمایت از فلسطین منحصر به کشورهای مسلمان نباشد و بلکه سایر کشورهای دنیا هم احساس وظیفه می کنند. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولتهای اسلامی در مقابله با انتقال سفارت امریکا به قدس شریف اظهار داشت: این اقدامات می تواند شامل طیف متنوعی را از اقدامات دیپلماتیک تا کمک های مالی به مردم فلسطین در برگیرد.

امیری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت لایحه پالرمو در مجلس بیان کرد: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و هفته آینده به صحن برده خواهد شد. 

حضور لاریجانی در راهپیمایی روز قدس تهران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از محدوده میدان انقلاب به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

اسحاق جهانگیری به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور از محدوده پل کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

صباحی‌فرد: ملت ایران هرگز از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آید

امیر صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در حاشیه راهپیمائی روز جهانی قدس و در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند راهپیمائی امسال روز جهانی قدس بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود و ملت ایران فرمان ایشان را روی چشم گذاشته و مانند همیشه وارد میدان شدند. ما سربازان رهبرمعظم انقلاب بوده و همواره منتظر فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در خصوص پیام حضور مردم در این راهپیمائی گفت: در همه مذاهب و مکاتب، زن و کودک جایگاه ویژه ای دارند اما در رژیم جعلی صهیونیستی به زنان و کودکان بی پناه رحم نمی‌شود. این رژیم، یک رژیم کودک‌کش و وحشی است و باید با آن به زبان خودش یعنی زبان زور سخن گفت.

وی درپایان تاکید کرد: ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آیند و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مسلمانان به زودی در قدس نماز خواهند خواند.

غیب‌پرور: آرمان همه آزادی‌خواهان جهان نابودی رژیم صهیونیستی است

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس روز روز حیات اسلام در مقابل رژیم کودک کشی است که به اخلاقیات پایبند نیست و اصول اخلاقی را قبول ندارد.

وی گفت: از روز اول نطفه این رژیم خراب، با دخالت مستکبران بوجود آمد و امروز هم شاهدیم کماکان جنایات این رژیم ادامه دارد اما به یُمن انقلاب اسلامی با صحنه‌ای مواجه شدند که موجب شکست آنها می شود.

غیب پرور در پایان تاکید کرد: آرمان همه ما و ملت های آزادی خواه جهان نابودی رژیم صهیونیستی است.

تابوت رژیم صهیونیستی بر دوش راهپیمایان روز جهانی قدس

مردم تهران در اقدام نمادین، تابوت رژیم غاصب صهیونیستی را در دست گرفتند و با درج سال ۲۰۴۰ میلادی بر روی آن تاکید کردند که این رژیم تا کمتر از ۲۵ سال دیگر به دره نابودی خواهد رفت.

مقیمی: همبستگی امت های اسلامی بزرگترین پیام روز جهانی قدس است

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه روز قدس روز اعلام مظلومیت ملت فلسطین به جهانیان است، اظهار داشت: در شرایط فعلی نیاز است تا همگان کمک کنند که ملت فلسطین به سرزمین اصلی خود بازگردند.

وی افزود: بحمدالله این مراسم در کشور ما با شکوه و عظمت بسیار خوبی برگزار می شود و امسال نیز مردم روزه دار ایران در این راهپیمایی حضور خوبی دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه همبستگی امت های اسلامی بزرگترین پیام روز جهانی قدس است، تصریح کرد: این همبستگی در بین امت اسلام برای پشتیبانی از ملت فلسطین نیاز ضروری است.

هاشمی: دولت و ملت ایران لحظه‌ای از دفاع از فلسطین غافل نمی‌شوند

سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس درباره ناامنی‌های پیش آمده در مرزهای شمال غرب کشور گفت: الحمدالله تمامی مرزهای کشور در امنیت کامل است و ما هیچ مشکل خاصی در این حوزه نداریم و جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمائی روز قدس امسال گفت: حضرت امام با نامگذاری روز قدس یک آینده نگری بی‌نظیر انجام دادند. مسلمانان بخصوص مردم فلسطین علیرغم تمام فشارها پیروز میدان مبرازه با رژیم صهیونیستی و حامیان او خواهند بود و جمهوری اسلامی پیشگام این میدان است.

وی درپایان تاکید کرد: دولت و ملت ایران لحظه ای از دفاع از ملت فلسطین غافل نشده‌اند و نخواهند شد.

راهپیمایی روز قدس با حضور مردم روزه‌دار آغاز شد/ طنین «مرگ بر اسرائیل» در سراسر کشور

راهپیمایی پرشکوه و گسترده روز جهانی قدس از ساعت ۱۰:۳۰ با حضور مردم روزه دار ایران اسلامی همزمان ۹۰۰ شهر ایران اسلامی آغاز شد.

هزاران نفر از مردم  روزه دار تهران با در دست داشتن پرچم های «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» با سیاست های رژیم اشغالگر قدس در منطقه مخالفت کردند و خواستار نابودی رژیم صهیونیستی شدند.

بنا بر اعلام ستاد انتفاضه و قدس، راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و ۹۰۰ شهر کشور برگزار شد و از ۵ هزار و ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار حاضر در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، ۱۶۰ نفر از رسانه‌های خارجی در این مراسم حاضر می‌شوند تا شاهد و منعکس کننده شراره‌های خشم امت اسلامی از انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف در هفتادمین سال تاسیس این رژیم نامشروع باشند.

«ترامپ» توسط راهپیمایان تهرانی به دار آویخته شد 

مردم روزه دار تهران که پیش از آغاز رسمی راهپیمایی روز قدس در خیابان ها حضور یافته بودند در اقدامی نمادین رئیس جمهور آمریکا را در اعتراض به انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس به دار آویختند.

حضور چشمگیر مردم پیش از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی

مردم تهران و شهرستان ها از صبح امروز و پیش از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی، با حضور در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا» انزجار خود را نسبت به سیاست‌های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و حمایت های آمریکا از این رژیم اعلام کردند.

مردم همچنین پلاکاردهایی را با شعار «القدس عاصمه الفلسطین» در دست دارند که به ماجرای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس اشاره دارد و قدس شریف را پایتخت ابدی فلسطین می‌داند.

ارسال نظرات