امام جمعه اردل گفت: در جنگ با داعش نه تنها مقاومت ضعیف نشد و آسیب ندید؛ بلکه آمادگی روحی، رزمی و عملیاتی آن به مراتب بالاتر رفت و بر قدرتش افزوده شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۰۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری ، حجت الاسلام بهرامی، امام جمعه اردل در خطبه های نمازجمعه که بعد از راهپیمایی روز قدس در حسینه شهدا برگزار گردید، بیان داشت: یکی ازخصلتهای خوب آدمی حیاء است وقتی حیا باشد انسان تن به گناه وخواری نخواهد داد.حیاء از مردم ،حیاء از خدای متعال ، اینها مانع درونی است برای حفظ انسانها. یکی ازمسائل اساسی در تربیت انسان و جامعه انسانی نشر و تقویت حیاء در بین مردم است اگرحیاء کم رنگ شد دین از دست خواهد رفت.

امام جمعه اردل  عنوان کرد: قراردادن مرز در روابط زن ومرد ،حفظ محرم و نامحرم،حفظ پوشش اینها برای حفظ حیاء است. امروز دشمنان و شیاطین یکی از برنامه های اساسی آنها شکستن حیاء ها است. در فیلم ها، تبلیغات، در نوع پوشش و لباس می بینید حیاء هدف اصلی آنهاست.

وی اضافه کرد: عادی کردن روابط نامحرم در تکلم، در برخورد، در نوع پوشش که متاسفانه در کشور خود ما و فیلم ها و صداوسیما هم می بینیم تضعیف حیاء که نتیجه ی آن تضعیف دین است دارد اتفاق می افتد.

بهرامی خاطر نشان کرد: آنچه دین را سرپا و زنده وموثر می کند پارسائی دین داران است . بی تقوائی ما عامل فروریختن  دین و ارزش دین می شود.

امام جمعه اردل گفت: عمده مشکل در گرایش و عدم گرایش به دین خدا ، نوع دینداری مسلمانان است.آنچه امروز دنیا از مسلمانان می بینند یک مشت انسانهای ضعیف دربرابر دشمنانش توسری خور، عقب مانده از جهات مختلف و گرفتار دردست قدرتهاست.

وی تصریح کرد: روز قدس روز احیاء اسلام و عزت و آزادگی است. ابتکار امام عزیز در نامگذاری این روز یادگاری حیات بخش و نجات بخش امت اسلامی بود. و این نامگذاری نه فقط فلسطین بخاطر درک عمیق امام از ماهیت صهیونیسم و اهداف شوم استعماری آن که همه ی دنیای اسلام و منطقه را دربر می گرفت.

بهرامی ادامه د اد: امریکا باطرح معامله ی قرن در تلاش است تا یک بار دیگر مذاکره وامتیازگیری در روند صلح را کلید بزند و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان نیز به روند خیانت به فلسطین و آرمان آن پیوسته اند.

امام جمعه اردل خاطرنشان کرد: از طرف دیگر تلاش آمریکا برای انتقال سفارت خودش به قدس شریف و تکمیل اشغال آن برای صهیونیستها در برابر ضعف حاکمان منطقه و همراهی برخی از اینها . ازسوی دیگر ازبین رفتن مسیرحمایتی اسرائیل یعنی داعش که باعث شد رژیم غاصب برای مدتی درحاشیه امن قرار بگیرد.همه ی اینها رژیم غاصب راضعیف تر وپایه های فروپاشی آنرا لرزان تر کرد.

بهرامی گفت: بیداری فلسطینیان و پرانگیزه تر شدن آنها برای بازپس گیری سرزمین فلسطین،  افتضاح آمریکا در انتقال سفارت و عدم همراهی کشورها حتی متحدانش در انتقال سفارتخانه به قدس بجز دو کشور گواتمالا وپاراگوئه از دیگر عوامل ضعف رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: برخلاف تصور رژیم غاصب و آمریکا درجنگ باداعش نه تنها مقاومت ضعیف وآسیب ندید بلکه آمادگی روحی ، رزمی و عملیاتی آن به مراتب بالاتر رفت و قدرت مقاومت قابل مقایسه باقبل نیست.

ارسال نظرات