امام‌جمعه رشت با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی در رابطه با مسئله فلسطین گفت: سازمان ملل بی خیر و حامی جنایتکاران است.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۱۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره به اهمیت یاد مرگ در مقابله با غفلت انسان اظهار کرد: وقتی انسان از شهوات دنیا دور شود باعث نیرومند شدن قلب انسان می‌شود چراکه عدم باور به وعده‌های الهی موجب سردرگمی انسان در دنیا است.

وی با بیان اینکه انسانی که همواره به یاد مرگ است به دیگران ظلم و ستم نمی‌کند افزود: یکی از دلایل ظلم انسان به دیگران به دلیل فراموشی مرگ و باور به آن است و اگر انسان یقین داشت روزی روانه جهان آخرت می‌شود با دست، زبان و چشم خویش به دیگران ظلم نمی‌کرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به آیه "ویل للمطففین " گفت: انسانی که کم‌فروشی را در زندگی برمی‌گزیند پاسخگویی در روز رستاخیز و معاد را فراموش کرده است و ثروت‌اندوزی برای خود را در پیش می‌گیرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) درباره روز قدس مبنی بر اینکه "من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می‌دانم و روزی است که ما باید همه قوای خود را مجهز کنیم " بیان کرد: این روزها دشمن تلاش می‌کند پایگاه مردمی کشور را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دچار وهن و شبه کند.

فلاحتی با اشاره به نقشه‌های شوم رژیم منحوس صهیونیست در اشغال سرزمین فلسطین تصریح کرد: سازمان ملل به‌ویژه شورای امنیت فقط وسیله و ابزاری برای دزدان بین‌المللی است و خیرش از بدو تأسیس به بشریت نرسیده و از جنایتکاران بشریت حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در دنیا نخستین کسی که به حمایت از مردم مظلوم فلسطین برخاست امام خمینی (ره) و ملت ایران بود خاطرنشان کرد: امام (ره) با این نام‌گذاری توانست بذر امیدی در دل مردم مستضعفان عالم به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین بکارد تا در برابر استکبار صف‌آرایی کند.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اینکه حمایت ایران از فلسطین دارای منطق و مستدل است افزود: فلسطین نخستین قبله‌گاه  همه مسلمانان است و از نگاه اعتقادی موردتوجه مسلمانان خواهد بود.

فلاحتی با اشاره به حمایت اروپا و آمریکایی‌ها از رژیم منحوس صهیونیستی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرموده‌اند اگر کسی بشنود مسلمانی در هر سوی عالم ندا سر دهد که به داد ما برسید و مسلمانان بی‌توجه به ندای مسلمان باشد مسلمان نیست و ازاین‌رو یکی از دلایل حمایت مردم ایران نگاه اعتقادی است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه امروز رژیم صهیونستی از موضع ضعف اقدام به خودزنی می‌کند گفت: ملت بصیر و آگاه ایران مردم دنیا بیدار شدند و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب رژیم جعلی صهیونیست تا 25 سال دیگر را نخواهد دید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات