برای نخستین بار در تاریخ کره دولت این کشور به پرداخت 73 میلیارد وون کره به یک سرمایه‌گذار خارجی محکوم شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۱۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲


به گزارش  خبرگزاری بسیج، به نقل از بیزینس کره، برای نخستین بار دولت کره در یک دعوی قضایی به یک سرمایه‌گذار خارجی باخت. بر همین اساس دولت کره باید 73 میلیارد وون معادل 68 میلیون دلار به یک سرمایه‌گذار ایرانی پرداخت کند.

این سرمایه‌گذار ایرانی مدعی است در جریان برگزاری یک مناقصه در سال 2010، در این کشور متضرر شده است.

کمیسیون خدمات مالی کره‌جنوبی روز گذشته اعلام کرد که دادگاه داوری بین‌المللی دولت کره‌جنوبی را به پرداخت 68 میلیون دلار به محمدرضا دیانی مالک گروه صنعتی انتخاب در ایران محکوم کرده است. این گروه صنعتی برای دریافت 93.5 میلیارد وون کره‌جنوبی ادعای خسارت کرده بودند.

در سال 2010، شرکت مدیریت دارایی کره شرکت انتخاب ایران را به عنوان برنده مناقصه فروش شرکت دوو الکترونیکس معرفی کرد و معادل 57.8 میلیارد وون به عنوان 10 درصد کل ارزش دوو الکترونیکس پس از امضای قرارداد از این شرکت دریافت کرد اما در می سال 2011 شرکت دوو الکترونیکس این قرارداد را ملغی کرد و مدعی شد که طرف ایرانی قصد داشت 154.5 میلیارد وون سرمایه‌گذاری کند که برای خرید دوو الکترونیکس کافی نبوده است.

شرکت انتخاب نیز در سال 2012، در این زمینه اعلام دعوی قضایی کرد و از دولت کره به دیوان داوری بین‌المللی شکایت کرد.طرف ایرانی ادعا کرد که دولت کره با نقض قوانین توافق دوجانبه سرمایه‌گذاری ایران کره اصول عدالت در تعامل دوجانبه را نقض کرده است.

قرار است دولت کره نتیجه این داوری را مورد بررسی قرار داده و درباره آن تصمیم‌گیری کند.

ارسال نظرات