امام جمعه موقت اردبیل گفت: با هوشیاری امام راحل (ره)، روز قدس، روز جهان اسلام شد و محدود به نوار غزه و کرانه باختری نگردید و اکنون مسئله قدس، مسئله‌ی عالم اسلام بوده و در راه جهانی شدن و تبدیل شدن به مسئله بشریت و عموم انسان‌های آزاده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۴۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

مسئله قدس در راه تبدیل شدن به مسئله بشریت و عموم انسان‌های آزاده است/دولت آمریکا استقلالی از خود ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله علی فروغی در خطبه های نمازجمعه با تشکر از حضور عظیم مردمی در راهپیمائی روز قدس اظهار داشت: این حضور نشانگر هوشیاری و بصیرت ملت ماست و اگر ملتی بصیر باشد، شکست نخواهد خورد و در برابر شبهات گمراه نخواهد شد.

وی افزود: با هوشیاری امام راحل (ره)، روز قدس، روز جهان اسلام شد و محدود به نوار غزه و کرانه باختری نگردید و اکنون مسئله قدس، مسئله ی عالم اسلام بوده و در راه جهانی شدن و تبدیل شدن به مسئله بشریت و عموم انسان های آزاده است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: مقاومت پیروز است و اگر مذاکراتی هم صورت می گیرد در سایه مقاومت است اما باید توجه داشته باشیم که با میز مذاکره نمی شود به پیروزی رسید.

وی افزود: آمریکا در موضوع برجام از اول قصد داشت که آنچه را که نمی تواند در میدان مبارزه از ایران بستاند، در پای میز مذاکره به دست آورد.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه گفت: استکبار جهانی با به راه انداختن جنگ داخلی میان مسلمان ها می خواست حاشیه امنی برای اسرائیل درست کرده و ذهن آنها را از مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف سازد ولی جوانان مقاومت و مدافعان حرم این نقشه ها را نقش بر آب کردند.

وی اظهار داشت: دشمن با تحمیل فشار بر مردم می خواهد تا آنها کوتاه بیایند. فشار های اقتصادی و روانی از جمله مواردی است که دشمن درصدد است تا مردم را به واسطه آنها از اهداف مقدس خود منصرف سازد لیکن در این میان دستور مقام معظم رهبری مبنی بر باز تولید سانتریفیوژها، یهترین اقدام برای خنثی سازی اقدامات روانی دشمن بود.

استاد حوزه در ادامه اظهار داشت: دولت آمریکا استقلالی از خود ندارد و با برنامه ریزی نتانیاهو و منافقین تصمیم می گیرد. خلع سلاح موشکی ایران مساوی با سلب قطعی امنیت ایران است و هیچ ضرری برای ایران بالاتر از از دست دادن زیرساخت های امنیتی نیست و ملت بصیر ما هیچ وقت زیر بار این ذلت نخواهند رفت.

وی باتجلیل از شهدای اخیر مرزبانی استان نیز گفت: مرزبانی در روایات و تعالیم دینی امری مقدس است و این شهدا در راه دفاع از مرزهای اسلام و مقدسات جان خود را از دست دادند.

آیت الله فروغی در خاتمه از اینکه مجلس شورای اسلامی نقش حیاتی در مدیریت تحریم ها نداشته و طرح های حیاتی برای حل معضلات اقتصادی ارائه نکرده به شدت انتقاد کرد و نمایندگان را به تحرک بیشتر فراخواند.

ارسال نظرات