مسئول بسیج طلاب و روحانیون اردکان:

حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانه بصیرت مردم است

مسئول بسیج طلاب و روحانیون اردکانبا اشاره به اهمیت حضور مردم درصحنه‌های مختلف گفت: حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانه بصیرت مردم است.
کد خبر: ۹۰۲۴۹۵۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید کمالی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات با اشاره به فرارسیدن آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس گفت: امسال به دلیل وقوع تحولات مختلف در سطح منطقه و جهان، روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی اظهار داشت: ما با دو نوع اسلام مواجه هستیم. یکی اسلام ناب محمدی (ص) است که درد مظلومان را می‌فهمد و به نماز، روزه و عبادات شخصی خلاصه نمی‌شود و با منافع استکبار در تضاد است. در مقابل این اسلام، اسلامی وجود دارد که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) اسلام آمریکایی، اسلام مرفهین و بی‌دردهاست. این اسلام در مقابل استکبار کاملاً منفعلانه عمل می‌کند و در حقیقت اسلامی است که آمریکا و صهیونیست با آن مشکلی ندارد.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون اردکانگفت: متأسفانه عده‌ای در داخل کشور به دنبال این نوع اسلام هستند، اما ما از امام امت و بعد از ایشان از مقام معظم رهبری یاد گرفتیم که باید در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود اسلام ناب داشته باشیم. ما باید وظیفه خود را نسبت به قضیه فلسطین هم انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه شاید برای برخی از افراد این سؤال مطرح باشد که حضور در راهپیمایی‌هافایده‌ای دارد یا نه، افزود: در پاسخ به این افراد باید گفت که اولاً دشمن قطعاً در مقابل این تظاهرات و حضور حساس است و ترس در وجودش می‌افتد. نباید به کوچک یا بزرگ بودن شهر‌ها و جمعیت‌ها نگاه کرد همه این‌ها برای دشمن مهم است و کمرنگ بودن راهپیمایی‌ها برای دشمن دارای معنای خاصی است؛ بنابراین حضور پرشور حتی در شهر‌های کوچک و روستا‌ها نشان‌دهنده بصیرت مردم است و دشمن از این بصیرت می‌ترسد.
حجت‌الاسلام کمالی اظهار داشت: نکته دوم اینکه اظهار برائت نسبت به دشمنان اسلام دارای اثر تربیتی برای خود ما، خانواده و فرزندان ما خواهد بود. اگر انسان درزمینهٔ اظهار برائت کوتاهی کند کم‌کم ممکن است که دل او به سمت دشمن متمایل شود. بسیاری از افرادی که در اوایل انقلاب جزو انقلابیون داغ بودند و بعداً از انقلاب پشیمان شده‌اند به خاطر این بود که آن‌ها نتوانستند برائت خود را در مقابل دشمن حفظ کنند. آن‌ها از شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق هراس داشتند و مدام به دنبال سازش با دشمن بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس عمل صالحی برای انسان نوشته می‌شود و اثر تربیتی فوق‌العاده‌ای برای همه ما خواهد داشت. با توجه به هم‌زمانی روز قدس امسال با روز بیست و سوم ماه رمضان این نکته قابل‌تأمل است که اهمیت روز قدر نیز به‌اندازه شب قدر است و این حضور در راهپیمایی و اظهار برائت از دشمن، بزرگ‌ترین عمل اجتماعی است که ما می‌توانیم در این روز انجام دهیم.
مدیر حوزه علمیه اردکان در پایان افزود: در این روز باید از دشمنان خارجی و اذناب داخلی آن‌ها اظهار برائت کرد. دشمن اگر نفوذ داخلی و اذناب داخلی نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام دهد. ما باید نسبت به نفوذ دشمن در داخل حساس باشیم و باید با اتحاد و همدلی، روز قدس امسال را به‌صورت استثنایی رقم بزنیم و به ندای رهبر انقلاب لبیک بگوییم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار