خبرهای داغ:
رهبر مقاومت اسلامی عراق:

ولایت فقیه منحصر به جغرافیای ایران نیست/در عصر پیروزی‌ها قرار داریم

رهبر مقاومت اسلامی عراق به فعلیت رسیدن نظریه ولایت فقیه را با کمک ملت ایران دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه منحصر به جغرافیای ایران نیست و شعاع حرکت نهضت انقلاب اسلامی تمام جهان است.
کد خبر: ۹۰۲۵۰۵۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
ولایت فقیه منحصر به جغرافیای ایران نیست/در عصر پیروزی‌ها قرار داریم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم الحیدری پنجشنبه شب در همایش امام خمینی (ره) احیاگر حکومت علوی که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام راحل به دلیل ایجاد یک حکومت اسلامی در دنیا معروف شدند.

وی ادامه داد: در کل تاریخ بشریت تنها ۶ یا هفت دولت دینی داشتیم که یکی از دولت‌ها در زمان امام علی (ع) ایجاد شد، نظام جمهوری اسلامی متکی بر مبانی اسلامی بر طبق فقه اهل‌بیت (ع) است، البته باید بین دولت مسلمانان و دولت اسلامی فرق قائل شویم.

رهبر مقاومت اسلامی عراق افزود: حرکت امام خمینی (ره) بر طبق مبنای فقهی بود، امام راحل دقت زیادی داشتند و ایشان در زمان حضورشان در نجف اشرف به دقت معروف بودند. امام خمینی (ره) طبق حکمت تصمیم می‌گرفتند و ایشان با وجود با عاطفه بودن، احساساتی نبودند.

الحیدری، امام خمینی (ره) را یک فرد انقلابی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم همچون امام راحل، انقلابی هستند، البته انقلابی بودن با فقهی بودن در تعارض نیست، از ویژگی‌های شاخص امام خمینی (ره) می‌توان به شجاعت اشاره کرد. ایشان اصل را اسلام می‌دانستند و در این مساله احتیاط نداشتند، مقام معظم رهبری در ابعاد مختلف همانند امام خمینی (ره) هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) بصیرت عجیبی داشتند و با فهم درست از اسلام، در این دین ذوب شدند، امام خمینی (ره) مجسمه‌ای از اسلام بودند و حرکت ایشان یک حرکت مردمی بود.

رهبر مقاومت اسلامی عراق افزود: حرکت امام خمینی (ره) یک حرکت ملی نبود که تنها اختصاص به ایرانیان داشته باشد، البته ملت ایران در پیروی از ایشان در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردند.

الحیدری، به فعلیت رسیدن نظریه ولایت فقیه را با کمک ملت ایران دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه منحصر به جغرافیای ایران نیست و شعاع حرکت نهضت انقلاب اسلامی تمام جهان است.

وی ادامه داد: حرکت امام خمینی (ره) یک حرکت تشکیلاتی بود و ایشان یک نقشه راه داشتند، مهم‌ترین نتیجه حرکت امام راحل، تشکیل یک نظام اسلامی بود و حرکت ایشان به افراد با تقوا و مجاهد تکیه داشت.

رهبر مقاومت اسلامی عراق افزود: حرکت امام خمینی (ره) پر از معنویات بود و حرکت ایشان صرفا حرکت نظامی و سیاسی نبود، البته امام راحل عاطفه زیادی داشتند و مقاومت رزمندگان دوران دفاع مقدس و رزمندگان مدافعان حرم هم با عشق بود تا توانستند که این پیروزی‌ها را به دست بیاورند.

الحیدری نابودی یا تضعیف نظام جمهوری اسلامی را هدف دشمنان در عصر حاضر دانست و تصریح کرد: دشمنان به دنبال تخریب چهره این نظام هستند، البته نظام جمهوری اسلامی تنها نیست و گروه‌های مقاومت در کشور‌های مختلف همچون لبنان و عراق، در کنار این نظام هستند.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله گفته است که ولایت فقیه، اطاعت یا عدم اطاعت نیست، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که ولایت فقیه حرکت مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است و کسی که مطیع ولایت باشد، از یاران امام زمان (عج) خواهد بود و اطاعت از نایب امام مهدی (عج) مقدمه‌ای برای اطاعت از امام زمان (عج) است.

رهبر مقاومت اسلامی عراق خاطرنشان کرد: در عصر پیروزی‌ها قرار داریم و در عراق و سوریه و فلسطین شاهد پیروزی‌ها هستیم، حرکت نهضت انقلاب اسلامی، حرکت عزتمندانه است.
ارسال نظرات