آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي گفت : دشمنان حضور ملت در راهپيمايي روز قدس را نمي توانند ببينند ،چون توانائي ديدن چنين صحنه هايي را از ملت ايران ،نمي توانند تحمل كنند و ما هرگز در برابر استكبار و هم پيمانان آنها شكست نمي خوريم و احساس عجز و ناتواني هم نمي كنيم و درمقابل توطئه هاي برجامي وغيربرجامي آنها نيز هراسي نداريم.
کد خبر: ۹۰۲۵۱۰۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي درخطبه اول نماز جمعه اين هفته شهرستان اراك با توصيه به رعايت تقواي الهي ، فرمود : داشتن صبر و تقواي الهي، دو اصل اساسي جهت رسيدن به درجه احسان و انسانيت مي باشد و ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي رسيدن به اين دو اصل بوده و مي باشد .
امام جمعه اراك با اشاره به دعاي 44 صحيفه سجاديه گفت : در اين دعا خداوند متعال كه اصل اساسي مي باشد و اين سفره اصلي را براي محسنين خود پهن كرده و در اين سفره احسان الهي ، پيامبر (ص) را به عنوان دعوت كننده فرستاده و قرآن كريم و شبهاي قدررا نازل كرده و بركات فراواني را دراين ماه ارزاني داشته و البته انساني كه تقواي الهي و صبر را پيشه زندگي خود كند ، خداوند متعال هم وعده فرموده كه اجرنيكو كاران را ضايع نخواهد كرد .
عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه دوم با تقدير و تشكر از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس امسال فرمود : حضور مردم در راهپيمايي روز قدس و درهواي گرم ، لبيك به نداي خداوند و ائمه (ع) ، امام و رهبري و درحمايت ازمردم مظلوم فلسطين مي باشد و ابن مردم لايق بهترين ها هستند و هميشه وفاداري خود را به اسلام و انقلاب ثابت كرده اند .
آيت الله دري نجف آبادي با اشاره به آيه اي از سوره مباركه توبه گفت : خداوند متعال در اين سوره وعده داده ،هر قدمي كه در راه خدا برداشته شود ،عمل صالح به حساب مي آيد و چه كاري زيباتر ازاين كه ، اين عمل صالح مورد رضايت و قبول امام زمان (عج) قرار گيرد والبته ارزش سياسي ، اجتماعي و بين المللي؛ حضور در راهپيمايي روز قدس مشخص است.
وي درادامه با اشاره به خصومت دشمنان ، با انقلاب و اسلام ناب فرمود : دشمنان اين حضورملت در روزقدس را نمي توانند ببينند،چون توانائي ديدن چنين صحنه هايي را از ملت ايران نمي توانند تحمل كنند و ما هرگز در برابر استكبارو هم پيمانان آنها شكست نمي خوريم و احساس عجز و ناتواني نمي كنيم و درمقابل توطئه هاي برجامي وغيربرجامي آنها نيزهراسي نداريم.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي با اشاره به پيروي و الگو پذيري از ائمه (ع) درمبارزه با دشمنان فرمود: مردم ما پيرو امام حسين (ع) مي باشد و تن به ذلت و خواري در برابر دشمنان نمي دهند و ما هميشه ، لباس عزت و شرف بر تن داريم و اجازه نمي دهيم دشمنان براي ملت ما تصميم گيري كنند.
امام جمعه اراك در ادامه به روحيه تجاوز گري و آدم كشي صهيونيست ها ، گفت : روحيه و خوي آدم كشي و شرارت اسرائيل غاصب به حدي شده كه يك خانم پرستاري را كه در حين كمك پزشكي به مجروحين مي باشد را بدون هيچ دليلي به گلوله مي بندند و وي را به شهادت مي رسانند.
وي درپايان خطبه دوم به سفارش پيامبر (ص) درحمايت از مسلمانان، فرمود : پيامبر گرامي اسلام سفارش كردند : هر كسي صبح از خواب برخيزد و به فكر مسلمانان نباشد و در فكر كمك به آنها نباشد، مسلمان نيست و وظيفه ديني و اخلاقي ما اين است تا پيروزي جبهه مقاومت از مسلمانان دفاع كنيم و تا حمايت همه جانبه از آرمان فلسطين را پيروزي جبهه مقاومت است و اين مبارزات ادامه دارد تا پيروزي نهايي ،كه به دست مبارك امام عصر(عج) اتفاق بيفتد و البته شكست دشمنان حتمي است چون ما قرآن ، اهل بيت (ع) و استقامت مردان بزرگي را درجبهه مقاومت داريم.

ارسال نظرات