مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری، راهبرد حق بازگشت، اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه را تنها راه نجات قدس شریف برشمرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۱۵۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری امروز صبح به مناسبت روز قدس در جمع مردم کرمان اظهار داشت: شما مردم پس از احیای شب ۲۳ ماه رمضان برای یاری مردم مظلوم فلسطین و برای لبیک به مقام معظم رهبری به همراه میلیون‌ها راهپیمایان دیگر در صد‌ها شهر و کشورمسلمان به خیابان آمدید و به مصلای نماز جمعه مشرف شدید.

وی با بیان اینکه خدای سبحان را شاکرم که این بنده حقیر و جامانده از قافله همرزمان شهیدم در کرمان توفیق حضور و سخنرانی در جمع پرصلابت و اقتدار شما زنان و مردان غیرتمند و ولایت مدار کرمان نصیبم کرد، گفت: در ابتدای صحبتم سلام مقام معظم رهبری را به تک تک شما جوانان، زنان و مردان هوشمند و مردم ولایتمدار کرمان می‌رسانم.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری، راهبرد حق بازگشت، اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه را تنها راه نجات قدس شریف برشمرد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه حضرت امام راحل با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توطئه آمریکایی و صهیونیستی در حذف سرزمین فلسطین را با شکست روبرو کرد، بیان داشت: امروز آزادی میلیونی مردم ایران و مسلمانان در کشور‌های دیگر از شمال آفریقا تا شرق مالزی، اندوزی نشان می‌دهد که رهبری امامین انقلاب و شما مردم ولایت مدار کرمان و رسیدن پیام شما به مردم فلسطین عمق استراتژیک را می‌رساند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی عنوان کرد: حضور شما مردم شجاع کرمانی در روز قدس همبستگی همگرایی از مظلومان فلسطینی است و نتایج راهپیمایی روز جهانی قدس در پیدا شدن آثار شکست در صهیونیست‌ها هر سال بیشتر از سال قبل آشکار می‌شود و به فضل الهی نشانه‌هایی از پیروزی در منطقه آشکار می‌گردد و این فضل الهی است.

وی اذعان داشت: شکست‌های پی در پی صهیونیسیت‌ها در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۵۰ روزه علیه مردم غزه و عزالدین قسام و موشک باران پایگاه‌های شهرک نشین صهیونیست توسط رزمندگان اسلام از غزه ضعف گنبد آهنین اسرائیل را نشان می‌دهد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی تصریح کرد: آرزوی اروپاییان و سایر کشور‌هایی که غاصبان سرزمین فلسطین هستند یک خیال باطل است و پیروزی برای فلسلطینیان نزدیک است ” جاء الحق و ذهق الباطل و کان باطل ان زهوقا” این شعاری است که شما مردم ولایت مدار می‌دادید که برای مردم فلسطین حیاط بخش است.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت:موشک باران از منطقه غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین ضعف تجهیزات و گنبد آهنین رزیم صهیونیستی را نشان داد اگر چه لشکر صهیونیتی با عملیات ددمنشانه تعداد ۱۳۰ نفر از مردم غزه را در روز‌های اخیر به شهادت رساند و تعدادی را زخمی کرد، ولی نتوانست جلوی راهپیمایی مردم مسلمان را بگیرد.

وی عنوان کرد: شما می‌دانید چگونه فرزندان بسیجی، پاسدار و ارتش با کمبود مهمات و سلاح، ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر گداشتند و در این راه ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و بیش از ۶ هزار جانبار و بیش از یک هزار آزاده سرافراز را تقدیم اسلام کردند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: این مسیر و تجربه‌ای است که ملت ایران به کشور‌های مسلمانی همچون فلسطین، یمن، سوریه، عراق و لبنان انتقال داده است.

وی عنوان کرد: تفاوت راهپیمایی روز قدس امسال با سال‌های قبل شکست گروهک‌های افراطی و تفریطی آمریکا، داعشی‌ها و سایر گروک‌های تکفیری در سوریه و عراق است که آمریکا آن‌ها را برای جلوگیری از بیداری مسلمین و فراموشی فلسطین راه اندازی کرد که به فضل الهی در عراق به صورت ۱۰۰ درصد این توئطه شکست خورد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی به پیروزی لبنان در انتخابات اخیر اشاره کرد و بیان داشت: پیروزی بزرگ سیاسی مقاومت اسلامی در لبنان که بیش از نیمی از کرسی‌های مجلس لبنان را به دست آوردند که این خشم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را افزایش داده و دلار‌های عربستان سعودی را کاهش داده است.

وی به حمایت آشکار عربستان سعودی از رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشاره کرد و گفت: این حمایت قبلا به صورت مخفی صورت می‌گرفت، ولی علنا اعلام کردند بن سلمان که مدتی خبری از وی در رسانه‌ها نبود در مارس گذشته طی سفری در آمریکا در سازمان‌های صهیونیستی گفته بود که مسئله فلسطین برای عربستان اولویت ندارد بلکه کشور ایران است که در منطقه برای ما مهم است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: ترامپ تشدید فشار‌ها علیه جریان مقاومت را اعلام کرد، اما نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و روزبه‌روز بر جریان مقاومت اضافه می‌شود.

وی افزود: دو تصمیم بسیار خطرناکی که رئیس جمهور آمریکا اتخاذ کرد، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل بوده و اینکه قدس را متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند و این در حالیست که سازمان ملل آن را به رسمیت نشناخته است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی به دومین تصمیم ترامپ که هنوز اجرا نشده است، اشاره کرد و اذعان داشت: طرح جدید و توطته بزرگ معامله قرن به منظور پایان بخشیدن فلسطین است و آنچه ترامپ از آن به عنوان معامله اعلام می‌کند خالی کردن سرزمین‌های اشغالی از فلسطین و تحویل آن به اسرائیل است.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت:: تبانی ترامپ با پادشاه عربستان سعودی برای حمایت و بخشیدن سلاح و تجهیزات به اسرائیل بزرگترین خیانت به سرزمین قدس و فلسطین بوده است.

وی ادامه داد: از حکومت پادشاهی توسط انگلیسی‌ها در سال ۱۳۰۲ و از حکام کنونی به آرمان فلسطین و اسلام خیانت نکردند شاید بی راه نباشد اگر بگوییم این صعودی‌ها هستند که معامله غرب را مقابل راه غرب قرار داده اند و لیکن واقعیت آن است که آل صعود همان آل یهود است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی به پنجمین راهبرد مقاومت اسلامی تحت عنوان “حق بازگشت” اشاره کرد و اذعان داشت: این راهبرد هر سال سی ام ماه مارس برگزار می‌شد امسال سی ام ماه مارس که حدود دهم فروردین سال ۹۷ بود انتفاضه جدید از منطقه غزه با راهپمیایی مردم برای شکستن محاصره و عبور از دیوار الکتریکی شروع شد که به شدت ارتش صهیونیستی را منفعل ساخت تا دست به کشتار مردم غزه بزند.

وی بیان داشت: از ادامه انتفاضه ۸ ماه می‌گذرد و امروز که روز قدس است این راهپیمایی که باعث شد رژیم صهیونیستی دست به بمباران مردم فلسطین بزند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی شکستن محاصره مردم غزه را سومین دستاورد بیان کرد و افزود: کمرنگ ساختن تبلیغات سفارت آمریکا به قدس یک توطئه آمریکایی صهیونیستی سعودی است.

وی به آیات و روایاتی از قرآن کریم اشاره کرد و اذعان داشت: از دیدگاه ما بشارت‌های آیات قرآنی فراوانی وجود دارد که ظالمین شکست خواهند خورد و فلسطین به عنوان پاره تن اسلان به مسلمانان تعلق خواهد گرفت.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت:: بیانات امام را بیاد بیاورید که بار‌ها می‌فرمودند: راه قدس از کربلا می‌گذرد و مسیر مبارزه را امام روشن کردند و اگر شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند به حول قوه الهی شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطین راه قدس را باز خواهند کرد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی همچنین بیان داشت: مقام معظم رهبری که همان راه نورانی آرمان امام راحل را چه در ابعاد داخلی و چه خارجی دنبال می‌کنند اخیرا فرمودند: صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید.

وی تصریح کرد: از نظر عقلانی رشد جمعیت کنونی فلسطین در سرزمین اشغالی بیشتر از صهوینیست‌ها ست و اکثر یهودی‌ها مهاجر هستند که نمی‌توانند با هم مشارکت داشته باشند و در قالب یک ملت سازی کنند اگر چه موفق شدند دولت سازی کنند و این دولت غاصب صهیونیستی را تشکیل دهند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی علت بقای صهوینیست را دو اصل برشمرد و گفت: تبلیغ مظلومیت نمایی یهودیان در اروپا که در جنگ جهانی دوم تعدادی از آنان توسط هیتلر سوزانده شدند که برای بدست آوردن یک سرزمین اروپا را تحت تاثیر قرار دادند.

وی دومین تز صهیونیست‌ها ادعای تشکیل دولت دموکراسی در خاورمیانه عنوان کرد و افزود: راهبرد حق بازگشت باعث نابودی دو اصل صهونیست‌ها خواهد شد و مظلومیت برای فلسطینی‌ها در تمام دنیا طی ۷۰ سال گذشته بیشتر بیشتر می‌شود.



مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری راهبرد بیان کرد: حق بازگشت و جهاد مسلحانه محور قرار گرفتن فلسطین به عنوان مسئله جهان اسلام و الگو گرفتن دولت‌های اسلامی از انقلاب ایران باعث تقویت گروه‌های جهادی در کرانه باختری و سایر کشور‌های اسلامی شده است.



وی همچنین به راه اندازی انجمن‌ها و سندیکا‌ها برای آزادی مردم فلسطین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن دانشگاه ها، اساتید پزشکان و آزادی زندانیان فلسطین و انجمن نویسندگان کشور‌های مسلمان آنان که طرفدار انسانیت هستند می‌تواند در سرنوشت آزادی مردم فلسطین و قدس تاثیرگذار باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تهیه:مهین نامجو
ارسال نظرات