تا ۳ سال آینده یک حلقه تونل مواصلاتی به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر در گردنه دیل (شمال گچساران) احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۶۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مدیرکل راه وشهرسازی استان با اشاره به اینکهاحداث بزرگترین تونل جنوب کشور در گردنه دیل گچساران این تونل با هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شودگفت:با احداث این تونل محور دهدشت پاتاوه به بنادر جنوبی متصل می‌شود.
محمد علی علیمردانی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده این تونل که بزرگترین تونل مواصلاتی جنوب کشور است تا سه سال آینده ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در مرحله اول جاده آبریگون به شهر دوگنبدان به طول هفت کیلومتر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است.
علیمردانی گفت: عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران-چرام به طول ۱۰ کیلومتر نیز اواخر اسفندماه ۹۶ آغاز شده است.
وی همچنین به احداث و بهسازی جاده گچساران به گناوه اشاره کرد و افزود: این جاده ۵۲ کیلومتر طول دارد که در چهار قطعه و هر بخش توسط یک پیمانکار احداث و بهسازی خواهد شد.
علیمردانی با اشاره به استاندارد نبودن جاده‌ی فعلی گچساران-گناوه ادامه داد: این جاده جزء راه‌های فرعی درجه ۳ است.
وی افزود: باهدف توسعه زیرساخت‌های راه و محور‌های ارتباطی در مناطق عملیاتی صنعت نفت، محور ارتباطی گچساران به گناوه، دو بانده و مسیر فعلی از تقاطع چهار راه منتهی به حرم بی بی حکیمه (س) تا بندر گناوه، بهسازی می‌شود.
علیمردانی افزود: این محور که ۲ استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند، هم اکنون دارای جاده یک بانده و کم عرض با پیچ‌های تند و غیر ایمن است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت:مدت زمان اجرای این طرح حدود پنج سال پیش بینی شده است که در دو طرح شامل احداث جاده جدید از گچساران تا چهار راه منتهی به حرم بی بی حکیمه (س) در پنج قطعه به همراه احداث پل جدید روی رودخانه زهره، به طول ۲۸۰ متر و بهسازی جاده فعلی از چهار راه بی بی حکیمه (س) تا گناوه در سه قطعه تعریف شده است.
وی اضافه کرد: چهاربانده شدن جاده شهرستان باشت به سمت بهبهان (پل خیرآباد) که از دیگر طرح‌های در حال اجرای حوزه راه گچساران است تا پایان امسال تکمیل می‌شود.
علیمردانی افزود: در صورت ادامه روند کنونی، این طرح از پل خیرآباد (جاده بهبهان) تا پل بریم در نزدیکی شهرستان باشت تا پایان امسال تکمیل می‌شود.
علیمردانی با اشاره به اهمیت چهاربانده شدن جاده ارتباطی باشت به بهبهان در کاهش سوانح جاده‌ای به دلیل ترانزیتی بودن این محور ارتباطی ابراز امیدواری کرد با تکمیل و احداث این جاده که بخشی از طرح بزرگراه بابامیدان -گچساران به بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر است تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده ایجاد شود.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران ۱۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۰ کیلومتر راه فرعی درجه یک و ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد.
ارسال نظرات