خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در مجموع 12 میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل زائرسرا نیاز است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۱۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، موسی جوینده ظهر امروز در جلسه هماهنگی و پشتیبانی موضوعات فنی و اجرایی زائرسرای بنیاد زائر در مشهد مقدس اظهار داشت: در بحث ساخت زائر سرا در مشهد مقدس همه اقدامات انجام شده است و آماده شروع به ساخت زائرسرا هستیم.

مدیرعامل بنیاد زائر امام رضا(ع) خراسان جنوبی افزود: در بحث ساخت زائرسرا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اعتبار اولیه نیاز است. تاکنون نقشه و آزمایش خاک انجام شده است و همچنین در بحث مصالح ساختمانی نیز آماده هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی و ساخت زائرسرا را اقدامی ارزشمند و بنیادی عنوان کرد و بیان کرد: در این راستا ۴۰۰ تن سیمان موجود و کاشی و سرامیک تمامی سازه ها تقبل شده است.

جوینده با بیان اینکه خوشبختانه در بحث اجرا دچار مشکل نخواهیم بود تصریح کرد: مشکل اصلی ما بودجه اولیه است و در صورت تامین بودجه اولیه در کار اجرا مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با تمام ظرفیت آمادگی اجرایی زائرسرا را داریم و هر دستگاه اجرایی می تواند خرید تخت اقامتی با مبلغ 16 میلیون تومان را برعهده بگیرد و یا ساخت دو طبقه به صنایع استان واگذار شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی و مدیرعامل بنیاد زائر امام رضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه زائرسرای ارزان قیمت ویژه محرومین خراسان جنوبی در 9 طبقه ساخته خواهد شد یادآور شد: در مجموع 12 میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل زائرسرا نیاز است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز در این جلسه اظهار داشت: سابقه زائر سرا به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته بر می گردد و خراسان جنوبی جزو پیش قراول های کشور بوده است.

محمدحسین زینلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حال صنایع خوب نیست اما باز هم  می توان مسئولیت هایی را به صنایع واگذار کرد در این راستا پیشنهاد می شود بررسی شود در صورت امکان بخشی از ساختمان زائر سرا را به صنایع واگذار کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: در بحث ستاد اربعین واحدهای صنفی ما در ایام اربعین و کمک به زلزله زدگان کرمانشاه پای کار آمده و ورود پیدا کردند.

شهرکی با بیان اینکه در طول ۲ سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی مشکل دار کمک کردیم گفت: همچنین کمک به مشاغل روستایی نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین حوزه صنعت آمادگی دارد در بحث ساخت زائر سرا نیز کمک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها