مدیرکل تأمین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه به موقع گواهی های استراحت پزشکی جهت حفظ حقوق بیمه شدگان به شعب تامین اجتماعی ضروری است.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۵۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: ارائه به موقع گواهی های استراحت پزشکی صرفا به منظور حفظ حقوق بیمه شده، قبل از بهبودی و مرتفع شدن علائم بالینی و اظهار نظر در خصوص میزان استراحت پزشکی به شعبه مربوطه از سوی بیمه شدگان ضروری می باشد.

غلامرضا محمدی با اشاره به اینکه مدت مرخصی استعلاجی، با تایید سازمان تامین اجتماعی جزو سوابق کار و بازنشستگی بیمه شدگان محسوب خواهد شد، افزود: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، خدمتی است که در مقابل دریافت حق بیمه، از طرف سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان ارائه می شود.

محمدی با تاکید بر اینکه غرامت دستمزد، از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه ای و به موجب تشخیص سازمان قادر به کار نباشد پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: در صورتی که بیماری فرد غیرحرفه ای و به عبارت دیگر، معمولی باشد و به دلیل ابتلای به آن در بیمارستان بستری نشده باشد، غرامت دستمزد ایام بیماری، از روز چهارم به بعد، توسط سازمان تأمین اجتماعی ، محاسبه و پرداخت می شود.

گفتنی است داشتن این شرایط برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری ضروری است:

  1. تجویز مرخصی استعلاجی، در گواهی های استراحت باید به روشنی نوع بیماری مشخص شود.
  2. داشتن ارتباط بیمه ای با سازمان و ارائه گواهی کارفرما مبنی بر اشتغال بیمه شده در زمان بیماری یا در حال مرخصی استحقاقی
ارسال نظرات