مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با اشاره به آغاز برداشت پیله ابریشم در بخش لفور این شهرستان، قیمت هر کیلو پیله خریداری از نوغانداران را 32 هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۷۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با اشاره به آغاز برداشت پیله ابریشم در بخش لفور این شهرستان، قیمت هر کیلو پیله خریداری از نوغانداران را 32 هزار تومان اعلام کرد.
قاسم حکمت شعار با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت خرید پیله ابریشم امسال و سالم بودن جعبه های تخم توزیعی در این شهرستان باعملکرد مطلوب گفت: بهره برداران منطقه لفور این شهرستان،با پرورش 121 جعبه تخم نوغان نخستین برداشت پیله ابریشم را آغاز کردند.
به گفته وی؛ جعبه های تخم نوغان با حمایت مرکز توسعه نوغان مازندران تأمین و توسط کارشناسان پهنه میان بهره برداران توزیع و در تمام مراحل پرورش، کارشناسان پهنه با نظارت مستمر و برگزاری کلاسهای و دوره های آموزشی مهارتی در قالب سایت الگویی توسعه نوغان، توصیه های فنی لازم را به نوغانداران ارائه کردند.
حکمت شعار، دوره پرورش نوغان در این شهرستان راحدود چهل روز اعلام و خاطرنشان کرد: دو هفته پایانی پرورش کرم ابریشم، با توجه به سرعت و حجم تغذیه با برگ توت، نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها