خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین خبر داد:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: 380 پایگاه اوقات فراغت در فصل تابستان برای دانش آموزان این استان ایجاد می شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۰۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد: پیش بینی می شود با ایجاد پایگاه های یاد شده 43 هزار دانش آموز استان در آنها ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: تشکل ها و سازمان هایی مانند بسیج، اتحادیه انجمن های اسلامی، جمعیت هلال احمر و سازمان دانش آموزی از جمله نهادهایی هستند که در تابستان برای تامین اوقات فراغت به آموزش و پرورش کمک می کنند.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: آموزش و پرورش قزوین دارای 23 کانون فرهنگی و تربیتی، 13دارالقرآن، سالن های ورزشی و پژوهش سراهایی است که به عنوان یک ظرفیت موثر در جهت برپایی پایگاه های اوقات فراغت فعالیت می کنند.
به گفته وی، در این پایگاه ها دوره ها و کلاس های مختلفی در شاخه های علمی، فرهنگی، هنری، فنی و حرفه ای و مهارتی برای دانش آموزان برگزار می شود.
این مسئول، مهارت آموزی کسب درآمد به دانش آموزان را از دیگر رویکردهای این پایگاه ها دانست و یادآور شد: به همین منظور طرح 'مزرعه تابستانی من' یکی از برنامه هایی است که در قالب آن با تخصیص قطعه زمینی به دانش آموزان در مناطق روستایی زمینه کاشت و برداشت محصول توسط خود آنها فراهم می شود.
حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت و هجرت نیز در صورت برنامه ریزی درست می تواند برای افزایش خلاقیت و تربیت نیروی انسانی کارآفرین و اشتغالزا در آینده بسیار موثر باشد
وی در پایان تاکید کرد: برای تحقق استقلال اقتصادی باید ضمن تربیت نیروی کارآفرین، اوقات فراغت مبتنی بر مهارت افزایی به عنوان فرصتی مناسب در تحقق اهداف نیز مورد نظر قرار گیرد.
سال گذشته 22 درصد از دانش آموزان استان قزوین در پایگاه های اوقات فراغت شرکت کردند.
استان قزوین دارای 230 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها