خبرهای داغ:
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دو قدم تا خداست، یکی پا روی نفس گذاشتن و دیگری رسیدن به خداست و وقتی غیر خدا را از دل بیرون کردی، دیگر دل حرم خداست و غیر خدا نباید در قلب انسان جا بگیرد و کسانی که به غیر خدا متمسک می شوند دیگر آزاد نیستند.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۳۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در جمع بسیجیان خوسف ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان عنوان داشت: برکت ماه مبارک رمضان به همین روزه داری است و مهمان خدا یعنی نزدیک شدن به خدا و پاک شدن از گناهان و آلودگی هاست.

وی افزود: عید فطر یعنی بازگشت به فطرت، فطرت یعنی خلقت و از نو متولد شدن و گاهی فرصت هایی فراهم می شود که به فطرت خودمان برمی گردیم و انگار که از نو متولد شده ایم.

نوفرستی با اشاره به خوردن و آشامیدن در دیگر ایام سال اظهار داشت: چه شده که انسان می تواند در ایام ماه مبارک رمضان و روزهای گرم سال از خوردن و آشامیدن بپرهیزد.

وی در ادامه گفت: باید مومنین مواظب چشم ها باشند چرا که چشم، گوش و قلب همه نعمت خداست و انسان باید مواظب آن باشد. وی به رساله امام سجاد(ع) اشاره دارد که گوش، چشم، دست و دیگر اعضاء بدن امانت دست انسان است و دو نوع آزادی وجود دارد، یکی همین عبد خدا بودن و دیگری آزادبودن از تسط دیگران.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا علیه السلام استان گفت: دو قدم تا خداست، یکی پا روی نفس گذاشتن و دیگری رسیدن به خداست و وقتی غیر خدا را از دل بیرون کردی، دیگر این دل حرم خداست، و غیر خدا نباید در قلب انسان جا بگیرد و کسانی که به غیر خدا متمسک می شوند دیگر آزاد نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی افزود: شیخ رجبعلی خیاط وقتی مومن شد که پا روی نفس خود گذاشت، وقتی که یکی از اقوام می خواست او را به سمت گناه ببر به گناه پشت کرد و از آن تبری جست و همین امر باعث مومن شدن وی بوده است.

وی اظهار داشت: حضرت یوسف وقتی پیامبر می شود و عزیز مصر می شود که اسیر نفس خود نمی شود، مردان بهتر است که سوره یوسف را بخوانند، شیخ رجبعلی خیاط همین کار را کرد و  از گناه نجات یافت. رجبعلی خیاط آزاد است، آزاد از غیر خدا و بنده خداست، مطیع خداست پس آزاد است، اسیر نفس آزاد نیست، بلکه آزاده آن است که رها باشد از گناه نکردن.

نوفرستی گفت: شخصی آمد نزد رسول اکرم (ص) گفت: فلسفه وضو چیست،حال شستن دست و صورت باعث تمیزی است اما مسح سر و پا چیست: حضرت رسول (ص) فرمودند: وقتی چشم و صورت را می شویید یعنی چشم من گناه کردی و باید از گناه پاک شود. چرا که چشم دیده است و دل فاسد شده است، آن زمان شیطان، چشم، گوش و زبان انسان را تصرف می کند و آنها را از انسان می رباید و دستور می دهد، پس با وضو خود را در محضر خدا می بینیم. مسح سر به این دلیل است که اگر فکر بدی کرده ام از ذهن من پاک شود و مسح پا یعنی اگر قدم کجی برداشته ام، آنرا بر من ببخش و پس از وضو است که می شود با خدا سخن گقت و نماز خواند.

وی در پایان گفت: انسان وقتی حج می رود باید محرم شود و محرم شدن یعنی بیرون آوردن لباس دنیا و پوشیدن خلعت آخرت و پاک شدن از گناهان دنیایی: لباس سفید که می پوشد یعنی لباس طاعت و بندگی خداوند را پوشیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها