حجت الاسلام والمسلمین همتیان در جلسه اخلاق کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بصیرت و تقوا از الزامات ادامه راه امام(ره) و شهداست.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۴۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق ویژه فرماندهان، مدیران، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

استاد حوزه علمیه قم در این جلسه با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام به تشریح خصوصیات وارثان زمین و صفات منتظران عصر غیبت امام زمان (عج) پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا همتیان، اظهار کرد: آرزوی همه ما حضور در حکومت جهانی حضرت مهدی ارواحنا فداه می باشد و منتظر ظهور آن حضرت هستیم و با ایمانی راسخ و قلبی مطمئن و پر از یقین اطمینان داریم قطعاً آن روز ظهور فرامی رسد و مشکلات جهانیان به دست باکفایتش حل می شود.

وی، تصریح کرد: برای حضور در این صحنه نورانی و حضور در حکومت جهانی امام زمان(عج) و قرار گرفتن جزء یاران و یاروان آن حضرت باید شرایط و مقدماتی فراهم شود.

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: قرآن مجید برای نوید این حکومت، حتی قبل از بعثت انبیاء می فرماید ما در کتب آسمانی نوشتیم در زبور، در ذکر، این امید و نوید را به بشریت دادیم، که این زمین و کل این عالم به ارث بندگان صالح می رسد و صالحین وارث زمین می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان افزود: صالح در لغت یعنی کسی که شایستگی و لیاقت برای انجام کاری را دارد. یعنی اهلیت انجام امری را یافته است.

وی گفت: قرآن کریم از واژه صالحین نام برده یعنی برای وراثت زمین و قابلیت پیداکردن برای حضور در حکومت جهانی؛ عبادت، علم، زاهد بودن تنها کافی نیست؛ بلکه باید مجموعه این صفات و ده ها صفت دیگر را دارا باشیم و تحقق آنها در ذیل واژه صالحین محقق می شود.

استاد حوزه علمیه قم، افزود: بشر در جاهلیت و جایی که غرق در بداخلاقی، بی فرهنگی، ظلم، گناه و معصیت شد، شایستگی وراثت زمین را از دست داد تا جایی که پادشاه حبشه لشگری را آماده کرد و با فیل های تربیت شده برای اینکه کعبه را ویران کند، راهی مکه شد؛ اما مردم مکه مقاومت نکرده و به سمت کوه و بیابان فرار کردند؛ ولی خداوند با اعجاز و فرستادن پرندگانی از خانه خدا مراقبت کرد و سپاه ابرهه را شکست داد.

وی گفت: در همان سال کودکی متولد شد که جامع همه صفات صالحین بود و بعد از 40سال که به رسالت مبعوث گردید، با تربیت شاگردانی همچون علی ابن ابیطالب علیه السلام ، اباذر و سلمان و ...، توانست بخش عظیمی از جهان را به حاکمیت دین خدا درآورد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، وقتی مردم راه آن حضرت را رها کردند و به دنبال فساد و تباهی افتادند و امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردند، صالحین را منزوی و فاسدان را روی کار آوردند، باز این شایستگی از آنها گرفته شد و کار به جایی رسید، که شخصیتی همچون حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام را ربع قرن خانه نشین کردند و در نهایت در محراب عبادت به شهادت رساندند.

وی گفت: شهادت امام حسین علیه السلام در روز روشن و با لب تشنه در کربلا نیز نتیجه دوری مردم از همین صلاحیت و شایستگی بود.

استاد حوزه علمیه قم  در ادامه، با اشاره به آیه شریفه 54 از سوره مبارکه مائده " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ، ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ،  وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ " مصداق دلایل سلب صلاحیت از افراد را تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به کلمات قصار مولای متقیان حضرت علی علیه السلام ، اظهار کرد: خداوند بندگانی دارد که نعمت های خاص به آنها بخشیده و زمین یکی از نعمت های خاص خداست و تا زمانی که قدر این نعمت را بدانند و قابلیت خود را اثبات کنند، در دست آنها می ماند؛ و اگر دین را رها کنند خدا نعمت را از آنان گرفته و به دیگران اعطا می کند.

وی گفت: اگر امام عزیز(ره) و شهدای بزرگوار ما توانستند شعاعی از پرتو انوار صالحان را در این جامعه جاری و ساری کنند، به خاطر تبعیت آنان از سیره معصومین علیهم السلام بوده است و باید برای ادامه این راه بر صلاحیت خویش اصرار و پافشاری کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بصیرت و تقوا از الزامات ادامه راه امام و شهداست و با حفظ ویژگی های مد نظر حضرت امام سجاد علیه السلام می توانیم بهترین اهل زمین و دعوت کننده دیگران به حکومت جهانی امام زمان(عج) و شیعه اهلبیت علیهم السلام باشیم.

ذکر توسل به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پایان بخش سخنرانی استاد حوزه علمیه قم در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات