خبرهای داغ:
جانشین سپاه صاحب الامر(ع) استان قزوین گفت: اگر فعالیت های هسته ای ما از سرگیری شود می توان مطمئن بود که اروپا الاظاهر پایبند به برجام است ولی در عمل حتما با آمریکا هم دست خواهند بود که در واقع مصداقی بر شریک دزد و رفیق قافله است!
کد خبر: ۹۰۲۵۵۵۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

عباس برزگر جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران و دستورات ایشان در خصوص فعالیت های سازمان انرژی هسته ای که فرمودند«سازمان انرژی هسته‌ای موظّف است سریعاً مقدّمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو -فعلاً در چهارچوب برجام- فراهم بکند و برخی مقدّمات دیگر را که رئیس‌جمهور محترم دستور آن را دادند، از همین فردا آغاز کند.» اظهار کرد: فرمایشان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است.
وی ادامه داد: هر کجا و در هر زمان که رهبر معظم انقلاب دستوری بفرمایند بر همه مسئولین امر واجب است که بیانات ایشان را به عنوان دستور مبنای کار خود قرار دهند.
برزگر تصریح کرد: همان طور که در رسانه ها شاهد بودیم آقای صالحی، رییس سازمان انرژی هسته ای ایران فردای بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت که مقدمات رسیدن به 190 هزار سو آماده است و اقدامات لازم اتفاق خواهد افتاد.
جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه این گفت و گو با اشاره به این موضوع که در ادامه راه فعالیت های هسته ای قرار داریم و با یادآوری این نکته که الاظاهر ترامپ به دنبال خود محوری در فضای بین المللی است اظهار کرد: برجام یک توافق هسته ا و برنامه ای بین المللی و چند جانبه بود که بخشی از آن هم آمریکا بود.
وی تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام دو نوع نظریه وجود دارد: اول آنکه اینطور به نظر برسد آمریکا کاملا به صورت خود محور از برجام خارج شده و اروپایی ها به برجام پایند خواهند بود و رویکرد دیگر اینکه این خروج فقط به نظر بی هماهنگی باشد و در ادامه به مانند یک تقسیم کار، اروپایی ها بمانند و حلقه وصل و پیش برنده اهداف و خواسته های آمریکا باشند، به ایران فشار بیاورن و برا خواسته ها آمریکا ایران را برای بار دیگر پای میز مذاکره بنشانند و خواسته های خود را به ایرن تحمیل کنند.
این مسئول یادآور شد: تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد که در همه زمان ها اروپایی ها پیرو آمریکا بوده اند و هرگز دست به اقدامی نمی زنند که منافعشان را به خطر بیندازد.
برزگر اضافه کرد: ما به این سه کشور اروپایی اصلا اعتماد نداریم، تجربه تاریخی به ما نشان می دهد که این کشور ها دروغگو، دورو و خیانت کار هستند و به عهد خود پایبند نمی مانند، در موقع لزوم اولویت خود را آمریکا و منافع خود قرار می دهند.
وی ابراز کرد: البته کشور های اروپایی کاسب هم هستند، در ظاهر پایبند به برجام هستند ولی تحریم ها را هم در دستور کار خود قرار می دهند، از طرفی به بازار پر سود ایران هم چشم دارند.
جانشین سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: اگر فعالیت های هسته ای ما از سرگیری شود می توان مطمئن بود که اروپا الاظاهر پایبند به برجام است ولی در عمل حتما با آمریکا هم دست خواهند بود که در واقع مصداقی بر شریک دزد و رفیق قافله است!
1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها