خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می‌گویند که ایران الحاق به طرح «کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم» را با شروط، حق شرط و حق تحفظ می‌پذیرد، ولی باید این را دانست که قطعا تمام اعضای نظام سلطه و عربستان بر شرط‌های ما اعتراض خواهند گذاشت و شروط ما بی‌خاصیت خواهد بود، ولی تعهد ما در این کنوانسیون باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۹۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
شروط ایران در «کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم» بی‌خاصیت خواهد بود/ تا حد توان مخالفت می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم اظهار کرد: «کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم» چندی پیش در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشت، ولی دوباره به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و در آن مورد بحث قرار گرفت و بنده نیز از مخالفان تصویب این طرح بودم.

وی افزود: این طرح در کمیسیون با ۱۱ رأی موافق و ۸ رأی مخالف سرانجام به تصویب رسید؛ مخالفان این طرح بجز بنده آقایان حسن‌بیگی، کریمی قدوسی، رضایی، جاسمی، جمالی و خانم چنارانی بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز دوباره این طرح در مجلس مطرح می‌شود و ما همچنان با تصویب این طرح مخالفیم و به آن رأی نخواهیم داد.

ذوالنور ادامه داد: در جریان این طرح، تروریسم بر اساس سلیقه و میل غربی‌ها تعریف می‌شود او مصادیق مختلف طرح را نیز آن‌ها تعریف خواهند کرد.

وی عنوان کرد: برخی می‌گویند که ایران الحاق به طرح «کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم» را با شروط، حق شرط و حق تحفظ می‌پذیرد، ولی باید این را دانست که حق شرط زمانی نافع است که مخالف و معترض نداشته باشد؛ اگر کشور‌هایی که طرف مقابل ما هستند بر شروط ما اعتراض بگذارند دیگر شروط ما نافع نخواهد بود؛ قطعا تمام اعضای نظام سلطه و عربستان بر شرط‌های ما اعتراض خواهند گذاشت و شروط ما بی‌خاصیت خواهد بود، ولی تعهد ما در این کنوانسیون باقی خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ربطی به این کنوانسیون ندارد و اگر بخواهند تحریم‌ها را بازگردانند این کنوانسیون هیچ کاری برای ما نخواهد کرد.

ذوالنور بیان کرد: تا جایی که رمق و توان داریم به مخالفت و مقابله خود با تصویب این طرح خواهیم پرداخت و نخواهیم گذاشت این طرح رأی بیاورد.
ارسال نظرات