نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

مهمترین رسالت شورای توسعه قرآن، ایجاد اتحاد بین نهادهای قرآنی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در نخستین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان، مهم ترین رسالت این شورا را ایجاد اتحاد، همدلی و هماهنگی بین نهادهای فعال در امور قرآنی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۶۲۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم ، جلسه‌ شورای توسعه  و ترویج فعالیت های قرآنی را از مهم ترین و تاثیرگذارترین جلسات استانی برشمرد و گفت: بنده از بدو حضور و آغاز به کار در این استان، دغدغه فعالیت‌های قرآنی را داشته‌ام و  امیدوارم این جلسه بتواند بخشی از مسائل و مشکلات حوزه‌ قرآن را مرتفع کند.

وی، با بیان اینکه این جلسه از جمله جلساتی است که جای آن در استان خالی بود، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته  جلسات شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان به طور منظم تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به موازی‌کاری‌هایی که در حوزه فعالیت های قرآنی انجام می‌گیرد،‌ اظهارداشت: متولی‌های متعددی در امور قرآنی در سطح استان و کشور وجود دارد که این تعدد باعث ایجاد موازی کاری می‌شود و امیدواریم شورای توسعه فعالیت های قرآنی زمینه افزایش همدلی و هماهنگی و کاهش موازی کاری در این حوزه را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های مسجدی اقدامات مثبتی انجام گرفته و باید مسئولان فرهنگی در خصوص فعالیت‌های قرآنی، تدبیر کنند تا مشکلات موجود حل شود و بتوانیم قدم‌های مثبتی در این رابطه برداریم.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: شورای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی فرصت مغتنمی است و دستگاه‌های فرهنگی عضو در این شورا برای هماهنگی و همدلی در برنامه‌های قرآنی استان و حمایت از موسسات قرآنی مردم نهاد استفاده کنند.

مهمترین رسالت شورای توسعه قرآن، ایجاد اتحاد بین نهادهای قرآنی

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: یکی از وظایف این شورا سیاست‌گذاری و نظارت بر فعالیت های قرآنی است که باید به نحو احسن این رسالت را به انجام رساند و برای ترویج این فرهنگ متعالی الهی در جامعه همه افراد جامعه باید مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، مهم ترین دغدغه مسئولان استان را در حوزه قرآنی ساماندهی این فعالیت‌ها بیان کرد و افزود: وحدت و همدلی در همه حوزه‌ها به ویژه فعالیت‌های قرآنی نقش اساسی دارد و باید متولیات این حوزه زمینه همگرایی بیشتر را ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز بر لزوم تقویت تشکل‌های قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فرصت فعالیت بهتر و بیشتر در این حوزه فراهم می‌شود

ارسال نظرات
آخرین اخبار