به گزارش روابط عمومی، بسیج اساتید و مراکز آموزشی و پژوهشی تهران بزرگ در بیانیه‌ای از عموم مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۶۸۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

 

متن بیانیه بسیج اساتید و مراکز آموزشی و پژوهشی تهران بزرگ:

 

بسمه تعالی

 

پیامبر اعظم(ص): «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»

روز قدس یادگار گران‌سنگ خمینی کبیر، آن پیر روشن ضمیر«قَدَّسَ الله نفسَهُ الزّکیه» است که چون سیلی بنیان برافکن هر ساله با حضور ملت‌های آزاده از سراسر جهان، خروشان تر می‌شود و به فضل الهی بزودی و کمتر از 25 سال، اساس ولیدۀ نامیمون استکبار همانا تروریسم دولتی اسرائیل را برمی کند و به باد فنا می دهد.

امسال که این روز با ایام رحلت معمار بزرگ انقلابمان مصادف گردید، یادگارش را بیش از پیش گرامی می داریم و با فرمان مظلوم نوازی امیر مؤمنان علی(ع) مبنی بر «کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا»، در همنوائی با ملت مظلوم فلسطین، بر سر غاصبان ظالم فریاد خشم بر می آوریم و با حضور مؤثر در راهپیمائی یوم الله قدس در پیروی از پیامبر رحمت(ص) به این امر مهم از امور مسلمین اهتمام می ورزیم و از دست با کفایت پدر امت، نشان مسلمانی می گیریم. علاوه، اهم دلایل ضرورت حضور گسترده و پرشور در راهپیمائی روز قدس امسال به شرح ذیل است که بدانها توجه می دهیم.

امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف یکی از راهبردهای سیاست خارجی و اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی و وجه ممیز اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکائی بوده، نشان می دهد که انقلاب ایران با وجود گذشت قریب چهل سال بی هیچ انحرافی همچنان بر اصول و آرمان های حقۀ خود استوار است که این مهم لازم است مورد تأکید قرار گیرد.

روز قدس امسال با پیروزی جبهۀ مقاومت در میدان های نبرد نظامی در مقابل مثلث شوم عبری-غربی-عربی همراه است که جا دارد رهائی قدس شریف به عنوان نماد مقاومت و استقامت و در رأس مطالبۀ این جبهه با شفافیت و قاطعیت مضاعفی درعرصۀ بین المللی مطرح و پیگیری گردد.

روز قدس امسال با پیروزی سیاسی جبهۀ مقاومت در انتخابات عراق و لبنان  همراه و نشانگر بیداری ملت‌های مسلمان و همراهی آنان با حقوق مسلم مسلمانان است و حضور گسترده در راهپیمائی این روز به مثابه رفراندومی عمومی، پیام مقاومت در منطقه و جهان مبنی بر عدم رضایت مسلمانان از حضور قدرت های سلطه گر در جغرافیای جهان اسلام را تکمیل خواهد بود.

انتقال غیرقانونی سفارت آمریکا به بیت المقدس که با انتقاد بین المللی و عدم همراهی حتی کشورهای غربی و در واقع نوعی انزوای سیاسی ایالات متحده در این خصوص صورت پذیرفت، گرچه اقدامی از سر استیصال و سراسیمگی و نوعی خودزنی سیاسی محسوب می شود، اما باید با هوشیاری و حضور مؤثر بویژه در روز قدس، از بهرمندی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل از آثار احتمالی آن ممانعت نمود.

اکنون که نفاق برخی حاکمان عرب، برملا گردید و انقلاب فلسطین با پختگی و عبور از شعارهای عربی به آموزه های اسلامی ارتقاء یافته و نسل جدید فلسطینی تحرک نوینی به انقلاب آنها بخشیده و راهپیمائی های بازگشت عرصه را بر غاصبان صهیونیست تنگ تر کرده است، گسترده تر بودن راهپیمائی روز قدس می تواند با روحیه بخشی و پشتیبانی سیاسی، نقش مؤثری در تداوم  انتفاضۀ آزادیبخش فلسطین تا پیروزی نهائی داشته باشد.

باری، ما اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی تهران بزرگ بنا بر آموزه‌های اسلامی و انسانی، اهم دلایل پیش گفته و لبیک به امر بصیرانۀ امام المسلمین حضرت آیه الله خامنه ای «دامت افاضاته»، برخود واجب می‌دانیم که در راهپیمائی عظیم روز قدس شرکت نمائیم و ملت شریف ایران اسلامی، به عنوان ام القرای جهان اسلام و پایه گذار این روز الهی را نیز به حضور گسترده تر و پرشورتر در این روز مهم و سرنوشت ساز دعوت می‌کنیم. باشد که تکمیل کنندۀ فیوضات ماه صیام و شب های با برکت قدر بوده، برگ زرین دیگری بر پروندۀ روشن ملت بزرگوار ایران گردد.

 

 

 

ارسال نظرات