خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صحنه بر نقش مهم روزه‌داری و اعمال ماه مبارک رمضان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۲۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از صحنه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صحنه اظهار داشت: در رابطه با اهمیّت ماه مبارک و نقش آن در سلامت جامعه، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسب و ارزشمندی جهت تقویت و تعمیق آموزه‌های دینی و اخلاقی و گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها به انجام اعمال دینی و معنوی و جذب بیشتر افراد به مساجد و اماکن دینی و مذهبی است.

 

 حجت‌الاسلام سیف اله سبزی افزود: ضروری است نهادها و سازمان‌های فرهنگی و دینی و روحانیون و ائمه جماعت از این ظرفیت و شرایط نهایت استفاده را جهت تبلیغ معارف اسلامی و برنامه‌های معنوی و اخلاقی و آثار و برکات این ماه رحمت ببرند.

 

وی همچنین با اشاره به نتایج پژوهش‌ها در رابطه با آثار ماه مبارک رمضان اظهارداشت: بررسی و پژوهش‌های انجام گرفته در رابطه با تأثیرات روزه‌داری و رمضان در جامعه بیانگر آن است که در این ایام به دلیل فضا و شرایط معنوی و مذهبی حاکم بر جامعه و ایمان و اعتقادات دینی افراد، آمار جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری اخلاقی به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

 

وی گفت: به نظر کارشناسان اجتماعی و مسئولان انتظامی در ماه مبارک رمضان گرایش به سمت انحرافات و کجروی‌های اجتماعی کاسته می‌شود و پایبندی مردم به رعایت قوانین و مقررات و نظم اجتماعی بیشتر می‌شود.

ارسال نظرات