مدیر شبکه جهانی امام رضا(ع) خبر داد:

افزایش پخش برنامه‌های شبکه جهانی امام رضا(ع) در ماه رمضان

مدیر شبکه جهانی امام رضا (ع) از افزایش برنامه‌های این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۲۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ احمد امین توکلی زاده با ابراز خرسندی از اینکه امسال برای اولین بار صدا و تصویر حرم مطهر رضوی در ایام ماه مبارک رمضان به صورت زنده برای شیفتگان و ارادتمندان روزه دار حضرت رضا علیه السلام در کشور‌های مختلف پخش شده است، گفت: در رمضان امسال با افزایش ساعت برنامه‌های شبکه جهانی امام رضا علیه السلام توفیق یافتیم تا مدت زمان بیشتری را نسبت به دیگر ایام سال مخاطبان این شبکه را از راه دور میهمان سفره حضرت رضا علیه السلام کنیم.

وی با بیان اینکه زبان اصلی این شبکه عربی است و در تمامی ایام سال به مدت سه ساعت به پخش برنامه می‌پردازد، افزود: این شبکه که عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام نیز هست و هم اکنون مراحل پخش آزمایشی را می‌گذراند، از طریق ماهواره نایل ست برای کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا قابل دریافت است.

توکلی زاده با اشاره به ضبط و پخش برنامه‌های مختلف این شبکه وابسته به آستان قدس رضوی در ایام ماه رمضان گفت: این شبکه از ابتدای ماه رمضان با پخش دو ترتیل قرآن کریم از صحن انقلاب اسلامی در نوبت صبح و رواق امام خمینی (ره) در نوبت بعد از ظهر به صورت زنده، پخش نماز جماعت صبح از حرم رضوی، تولید و پخش آیتم‌های بین برنامه‌ای و پخش ۱۲۰ ساعت برنامه تولیدی از ابتدای ماه مبارک رمضان میهمان مخاطبان این شبکه از بارگاه منور رضوی بوده است.

وی پخش ویژه برنامه ضیافت الکریم را از دیگر برنامه‌های این شبکه عنوان کرد که با هدف معرفت افزایی هر چه بیشتر در میان شیفتگان اهل بیت علیهم السلام و با موضوع تدبر در قرآن و تاریخ اسلام هر شب از ساعت ۲۳:۳۰ و به مدت نود دقیقه بر روی آنتن می‌رود و تا پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه ضیافت الکریم با حضور کارشناسان مذهبی همچون آیت‌الله حیدری، شیخ سامر حریری، شیخ عامر و اجرای محمد تمیمی و شاعران و مداحان عرب زبان در حال پخش است.

مدیر شبکه جهانی امام رضا علیه السلام افزود: پخش ویژه برنامه‌های شب‌های قدر، پوشش مراسم حرم مطهر رضوی به صورت کامل و زنده و ارتباط‌های زنده با حرم حضرت علی علیه السلام در نجف و حرم امام حسین علیه السلام در کربلا در حین برنامه‌ها از دیگر اقدامات این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان بوده است.

توکلی زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه روز جهانی قدس، پخش ۱۴ آیتم تولیدی ویژه روز قدس را از فعالیت‌های این شبکه عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها