پروفسور جوان خبر داد:

اولین جراحی سرطان پروستات در جزیره کیش انجام شد

 جراح و متخصص ارولوژیک گفت: اولین جراحی سرطان پروستات در مرکز سرطان جزیره کیش انجام شد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۵۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

 

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، پروفسور بابک جوان ارولوژیست برجسته جهان صبح یکشنبه در نشست خبری که در بیمارستان بین المللی کیش برگزار شد، بیان داشت: اولین عمل جراحی  سرطان پروستات در  مرکز تازه تاسیس درمان سرطان کیش انجام شد و عملا این مرکز وارد فاز جدیدی از ارئه خدمات در حوزه سرطان شد.

وی با اشاره به ایجاد مشکلاتی توسط برخی کشورها در ارائه خدمات پزشکی از جمله تحهیزات و همچنین انتقال علم عنوان کرد: بسیاری از کشورها و حتی مراکز آکادمیک پزشکی از ارائه خدمات تجهیزاتی و حتی اطلاعات بروز پزشکی به ایران خوددداری می کنند. و تکنولوژی هایتک پزشکی را در اختیار ایران نمی گذارند.

پروفسور جوان ضمن تقدیر از تخصص، مهارت و تلاش جامعه پزشکی ایران که با تمام محدودیت ها کارهای شگفت انگیزی را انجام می‌دهند، افزود: مشکلاتی چون رفت آمد پزشکان ایرانی جهت حضور در کنگره های پزشکی و مشکلات موجود جهت تبادله اطلاعات و دانش  روز دنیای پزشکی و همچنین سختی تردد بیماران برای دریافت خدمات و سرویس های قبل و بعد جراحی و نبود برخی تجهیزات نوین و هایتک در ایران ما را مجاب و ملزم به تأسیس مرکز درمان سرطان با هدف ارائه جدیدترین خدمات نوین پزشکی در حوزه سرطان کرد.

وی حمایت انصاری لاری مدیرعامل منطقه آزاد کیش را در جهت تاسیس این مرکز را قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: جزیره کیش به لحاظ شرایط خاص از جمله تردد راحت پزشکان خارج از کشور، واردات دارو، تجهیزات و دستگاه های نوین بهترین جزیره برای ارائه خدمات پزشکی در منطقه است.

وی ابرازداشت: امروز در کشورهای پیشرفته بیماران سرطانی به صورت تیم ورک پزشکی و پلن به پلن با بررسی شرایط عمومی بیمار معالجه و درمان می شوند و ما با استفاده از پزشکان حاذق ایرانی حاضر در خارج  کشور و پزشکان برجسته داخل کشور و همچنین دعوت و استفاده از پزشکان برجسته اروپایی برای جراحی های  مختلف  در این مرکز درمانی، کیش را به عنوان مرکز درمان بیماریهای سرطان در کشور و منطقه خلیج فارس معرفی خواهیم کرد.

پروفسور جوان، تجهیز امکانات، خرید و تامین دستگاه های پیشرفته و نوین در این مرکز را جزو برنامه های اولیه دانست و تبادلات علمی و فناوری و تخصصی با سایر مراکز درمانی سرطان کشورهای پیشرفته دنیا را در اولویت بعدی برای توسعه مرکز درمانی سرطان در جزیره کیش عنوان کرد.

وی شروع به کار این مرکز درمانی با اولین ویزیت بیماران و اولین جراحی سرطان پروستات را به ‌فال نیک گرفت و افزود: این مرکز از این پس با دریافت پرونده بیماران فعلا از طریق سایت و ایمیل بیمارستان و مرکز kcc اقدام به بررسی نوع بیماری و چگونگی درمان و وضعیت بیماران توسط گروهی از متخصصین هر رشته خواهد کرد و اقدامات لازم جراحی و درمانی در اسرع وقت صورت خواهد پذیرفت.

این پزشک متخصص ارولوژیک نحوه‌ و شرایط تجهیز و تکمیل این مرکز را فراتر و پیشترفته تر و ‌نوین تر از داخل کشور ارزیابی کرد و  اضافه کرد: این مرکز درمانی را در ابتدا با اولویت مرکزی برای تشخیص و پیشگیری و درمان بیماران سرطانی داخل کشور با استفاده از متخصصین حاذق ایرانی داخل و ایرانی خارج از کشور در کنار پزشکان خارجی متخصص تاسیس کردیم و در مرحله بعدی پوشش و سرویس و خدمات درمانی با هدف توسعه توریسم سلامت در کیش برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان فعال خواهد شد.

وی در مورد شیوه تهیه داروهای مورد نیاز درمان سرطان در این مرکز اظهارداشت: مکاتبه و مذاکره با یک شرکت معتبر و بزرگ داروسازی اروپای با هدف پرزنت از چندین شهر کشور  و از جمله کیش جهت تامین داروهای خاص و ویژه سرطان و شیمی درمانی انجام شده است.

به گفته وی، تا کنون بیش از ۱۵ پزشک حاذق اروپایی برای حضور در جزیره کیش موافقت کرده اند و امیدواریم با فراهم شدن شرایط مناسب خدمات خوبی در حوزه پزشکی به بیماران سرطانی در جزیره کیش ارائه شود.

وی جذب حمایت مراکز اقتصادی و تجاری بزرگ ‌کشور از این مرکز را مهم ارزیابی کرد و افزود: اینگونه حمایت ها مکمل ارایه سرویس و خدمات درمانی به افراد نیازمند و کم ‌بضاعت خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار