معاون آموزش متوسطه استان کردستان عنوان کرد:
معاون آموزش متوسطه استان کردستان گفت: امسال ۲۶ هزار و ۳۱۶ دانش آموز استان کردستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که ۱۶ هزار و ۵۲ نفر در اماکن آموزش و پرورش و ۹ هزار و ۸۰۴ نفر هم در دانشگاه‌های استان آزمون می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۷۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهدی نامدار، امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: آموزش و پرورش از فرآیند ثبت نام تا اعلام نتیجه کنکور سراسری دخالتی ندارد، اما در مقاطی به این نهاد هم مربوط می‌شود، چون محل ارزیابی وضعیت دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه استان کردستان افزود: در استان کردستان فقط دو دانشگاه دولتی داریم که وضعیت پذیرش آن‌ها طی چند سال گذشته تغییر آنچنانی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان از لحاظ علمی در رتبه دهم کشور قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه بحث بومی گزینی باعث ایجاد مشکلاتی شده و جذب به دانشگاه‌ها را برای دانش آموزان ما با مشکل مواجه کرده است.

نامدار اعلام کرد: امسال ۲۶ هزار و ۳۱۶ دانش آموز استان کردستان در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که ۱۶ هزار و ۵۲ نفر در اماکن آموزش و پرورش و ۹ هزار و ۸۰۴ نفر هم در دانشگاه‌های استان آزمون می‌دهند.

وی عنوان کرد: در ۸۳ حوزه امتحانی آموزش و پرورش آزمون سراسری برگزار می‌شود که نیازمند مجهز شدن به امکانات لازم برای برگزاری این آزمون است.

معاون آموزش متوسطه استان کردستان خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۸۸۹ دانش آموز هم در سطح ۹ هنرستان استان مشغول به تحصیل هستند که برای سال تحصیلی آینده به بیش از ۱۸ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات