مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) گفت: پروژه اسلب تراک خط سه ایستگاه راه آهن شاهرود مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرشاد زادخور در جمع خبرنگاران افزود: با هزینهای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال این پروژه در این اداره کل اجرا شده و این بار پس از انجام عملیات زیر سازی و نصب خطوط و اجرای سایر اقدامات لازم از جمله بهسازی مسیر کابلهای آب، برق و علائم و در نهایت زه کشی کانال هدایت آب، خط ۳ ایستگاه راه آهن شاهرود به این سیستم تجهیز ومورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) افزود: پروژه مذکور با هدف افزایش تناژ حمل بار و سرعت سیر قطارها با تاکید بر افزایش ایمنی تردد وسائط نقلیه ریلی پایه گذاری شده و بستر مناسبی برای کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری خطوط ریلی خواهد بود و این پروژه برای اولین بار در این اداره کل، به طول دو هزار و ۱۰۰ متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان (طی سال ۹۴) انجام شده است.
زادخور خاطر نشان کرد: اسلب تراک یکی از بهترین روشهای روسازی خطوط راه آهن است که با توجه به زمان سیر و بار محوری قابل حمل برای راه آهن پر سرعت در کشورهای مختلف تعریف شده است و از جمله مزایای اسلب تراک، کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط و همچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و نهایتا پیش گیری از سوانح احتمالی در طول مسیر میباشد.
مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) افزود: پروژه مذکور با هدف افزایش تناژ حمل بار و سرعت سیر قطارها با تاکید بر افزایش ایمنی تردد وسائط نقلیه ریلی پایه گذاری شده و بستر مناسبی برای کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری خطوط ریلی خواهد بود و این پروژه برای اولین بار در این اداره کل، به طول دو هزار و ۱۰۰ متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان (طی سال ۹۴) انجام شده است.
زادخور خاطر نشان کرد: اسلب تراک یکی از بهترین روشهای روسازی خطوط راه آهن است که با توجه به زمان سیر و بار محوری قابل حمل برای راه آهن پر سرعت در کشورهای مختلف تعریف شده است و از جمله مزایای اسلب تراک، کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط و همچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و نهایتا پیش گیری از سوانح احتمالی در طول مسیر میباشد.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار