معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان از اجرای اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۹۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الله نریمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: برای اولین بار در استان کردستان اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی در استان با حضور دانش‌آموزان ۹ استان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اردوی ملی در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه و کردستان در این اردو حضور دارند.

نریمانی بیان کرد: قرار است ۳۰۰ دانش‌آموز از ۵۸ شهر استان‌های یاد شده در این اردوی ملی که در سنندج برگزار می‌شود، حضور یابند.

نریمانی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌آموزان و بازدید شرکت‌کنندگان اردو از اماکن دیدنی استان کردستان و همچنین اجرای برنامه کوهپیمایی از جمله برنامه‌هایی است که در این اردوی پنج روزه انجام خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ایجاد رشد و بالندگی در دانش‌اموزان و فراهم نمودن زمینه شادی و نشاط در آن‌ها و مشارکت دانش‌آموزان کم‌برخوردار در اردو‌های ملی از اهداف برگزاری این اردو است.


وی خواستار حمایت راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، شهرداری، هلا احمر و علوم پزشکی در راستای برگزاری هرچه بهتر این اردو شد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این اردو انجام شده و در صورت امکان امیدواریم استانداری نیز از لحاظ اعتبار آموزش و پرورش را یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براین اردو بنیاد علوی اردو‌هایی را ویژه دانش‌آموزان ایتام، برسرپرست و بی‌سرپرست و روستایی دارد که سهمیه استان کردستان در این اردو‌ها ۳۵۰ نفر است.

وی افزود: هدف از برگزاری این اردو‌ها نیز تقویت هویت ملی و همگرایی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی است.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین از برپایی ۲۱۶ پایگاه اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برپایی این پایگاه‌ها در استان فراهم شده و سال گذشته توانستیم ۸۵ هزار و ۱۲۰ دانش‌آموز را تحت پوشش فعالیت‌های تابستانی درآوریم.

نریمانی اضافه کرد: امسال نیز این فعالیت تابستانی براساس پنج محور مهارت‌های هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی و نشاط‌آور، مهارت‌های حرفه‌ای و آموزش‌های مجازی، مهارت‌های اشتغالزایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های تابستانی به مدت هفت هفته و از ۱۶ تیرماه تا ۱۶ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان در بحث امکانات و فضای موجود در حوزه فعالیت‌های ورزشی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات